Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: 2 theekisten.......

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

2 theekisten.......

Forummers,

Het was eindelijk weer eens tijd voor wat bezigheden in de werkplaats. Voor de verandering heb ik maar eens kistjes gemaakt.........

Ik had nog wat amerikaans notenhout liggen, deze heb ik geherzaagd en op dikte geschaafd.

De deksels worden gemaakt van mdf bekleed met fineer. De gekozen fineersoorten zijn Quilted Maple en Eucalyptus Burl. Klinkt exotisch he!!!! Erg bijzonder fineer.

De bodem is gemaakt van mdf, aan een kant zwart gespoten en aan de andere bekleed met fluweel.

Alles geklemd....zie hier ook mijn nieuwe Bessey-klemmen....volgende week komen er nog 2 naar Zwolle!!!

De scharnieren zijn gemaakt van amerikaans esdoorn (6mm dik)

Tot zover......de rest volgt zsm....

Attached files

Re: 2 theekisten.......

zeg rick, wanneer ga je eens iets doen met je canadese scharnieren?

ben benieuwd hoe de doosjes gaan worden.

haha de canadese scharnieren... die wil ik binnenkort mogelijk in bulk proberen te importeren. vind het fijne dingen om mee te werken.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Tja, die canadese scharnieren........Hoe dankbaar ik ook ben dat ik ze heb....maar echt prettig werken vind ik ze niet........Misschien kan Bram er iets mee.....

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Even een update :

Attached files

Hallo Rick

Weer terug in de werkplaats en gelijk weer 2 pareltjes. Mooie doosjes hoor, en met gewone scharniertjes ?
    Ik geef een 10 :lol:

HG Hugo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Tja, die canadese scharnieren........Hoe dankbaar ik ook ben dat ik ze heb....maar echt prettig werken vind ik ze niet........Misschien kan Bram er iets mee.....
    anders kom ik wel een keer een dagje knutselen bij jou kan ik je laten zien hoe ik ze toepas.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@bram : ik kan er wel mee overweg maar op een of andere manier staan ze me tegen. Wel jammer maar ik heb toch liever andere scharnieren.......sorry he Sam.......
    Maar je bent altijd welkom om langs te komen!!!

maakt niet uit hoor Rick ik was gewoon nieuwsgierig! Als ik eens in de buurt ben kom ik uiteraard langs

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Hugo : het zijn houten scharniertjes geworden

Vandaag helaas niet bezig geweest met het kistje....Misschien komende dagen nog een beetje tijd...

Forum Rechten