Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

kirjes schuursysteem.

Hallo,

Ik ben een nieuwkomer in de houtverwerking.
    Ik ben helemaal weg van intarsia.
    Voorzichtig ben ik met mijn eerste werkstuk(je) begonnen.
    Schuren is een belangrijk onderdeel van de intarsiatechniek.
    Ik heb het advies gekregen om het kirjes-schuurstysteem aan te schaffen.
    Heeft iemand ervaring met dit systeem?
    Ik hoor graag uw reactie

Re: kirjes schuursysteem.

Bedenk dat het Kirjes schuursysteem vast prachtig werkt, maar de bijbehorende schuurpapiertjes zijn ook van Kirje en nogal aan de prijs. Aangezien intarsia volgens mij meestal vlak is, heb je volgens mij niet die speciale Kirjes dingen voor gebogen vormen nodig.

In de bouwmarkt kun je steunschijven kopen met klitteband om 125 mm rond schuurpapier met klitteband aan de boormachine te kunnen gebruiken. Bij een speciaalzaak, zoals Baptist in Arnhem, kun je dat soort steunschijven en schuurpapier ook in 75 en 50 mm kopen.

Omdat je dat schuurpapier bij meer leveranciers kan krijgen, is dat systeem financieel wat aantrekkelijker. Kom anders eens kijken hoe dat werkt. Ik wil je best zo'n steunschijf van 50 mm en wat schuurpapier lenen, zodat je kunt kijken of het bevalt.

En als je toch tonnetjes wilt maar het goedkoop wilt houden:

http://www.buitelaar.nl/comasy/templ...productid=4151

Niet de kwaliteit van het Kirjes systeem maar misschien wel leuk om eens uit te proberen of deze manier van schuren voor jou werkt.

en een dremel ofzo? werkt dat dan niet goed?

Forum Rechten