doubjj20 a.k.a. Joost

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Hallo mensen,

Ik zal me maar even voorstellen.
Mijn naam is Joost en ik woon in Noord-Limburg.
Ik ben 31 jaar en ga dit jaar trouwen met mijn vriendin.
Ook ik heb het bewerken van hout als hobby.

In het dagelijks leven werk ik bij een bedrijf wat kippenslachterijen inricht. Ik werk daar tekeningen voor klanten uit. Ik ontwerp dus geen machines, maar maak tekeningen om de juiste volgorde van machines met alle logistieke stromen in een slachterij zo optimaal mogelijk in te delen.
Helaas dus totaal geen hout te bekennen in mijn werk, maar ik kan wel allerlei mallen e.d. laten laseren op mijn werk.

Goed, dan mijn hobby.
Helaas beschik ik (nog) niet over veel (goed) gereedschap, maar heb wel een aantal mensen in mijn omgeving welke meubel/interieurbouw uitoefenen als beroep.
Elke keer als ik deze mensen mag helpen, heb ik de dag van mijn leven!
Dit gaat al een jaar of 8 zo op deze manier, maar heb besloten dat ik er toch wat meer mee wil gaan doen.
2 jaar geleden ben ik begonnen met dingen voor mezelf te maken. Als eerste heb ik een spiegelkastje en legplankjes van Teak gemaakt voor in de badkamer.
Daarna heb ik nog mijn eigen eiken keuken gemaakt en ben nu hard bezig om een terras overkapping van hout te maken met een lichtstraat.
Klinkt allemaal heel wat, maar ik heb niks thuis gemaakt en ook wel wat hulp gehad, zeker bij mijn keuken.

Eind vorig jaar ben ik voor een keuze komen te staan. Óf een cursus (machinaal) houtbewerken, óf gereedschap gaan kopen om mijn grootste passie (werken met hout) meer vorm te kunnen geven.
Aangezien ik best wel handig ben, én omdat ik genoeg ervaren mensen om me heen heb om hulp te vragen, wil ik gereedschap gaan kopen.
Ik heb niet de meest grote ruimte (garage van 6 bij 3) en straks een overkapping (6 bij 4) zodat ik ook buiten wat zou kunnen zagen, maar ik hoop dat dit voorlopig voldoende gaat zijn.

Tot zover even wat over mijzelf.

Als jullie nog wat van me willen weten hoor ik het graag.

Gr Joost
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.