gereedschapskast/toolcabinet

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Geinspireerd door een artikel in de fine woodworking tools and shops ben ik aan het knutselen geweest. Gewoon simpel met plaatmateriaal en afwerken met grenen latjes. Om een beetje estetisch te blijven heb ik messing schroeven en beslag gebruikt. Het is tenslotte voor mooie dingen!

Afmetingen zijn klein: 80cm x 63.6cm x 20cm

Bram





Attached files
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Leuk kastje! Leuk setje schaven ook, trouwens.
Vraagje: zitten die beitels goed vast? Mijn ervaring met de sluitingen die je hebt gebruikt is dat de deuren wel eens met een schok open willen gaan. Als zo'n beitel dan losschiet dan moet je maar hopen dat je net je voet eronder hebt staan, anders kun je de beitel opnieuw slijpen. ;)
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
de beitels hebben niet zo veel bewegingsvrijheid. of wel het handvat of de beitel zelf komt tegen de wand aan en de beitels zijn wat verzonken in de standaard.

Bram
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
He Bram,

Het is inderdaad een compact geheel geworden. Persoonlijk had ik de kast misschien wat groter gemaakt om ruimte te houden voor nieuw gereedschap. Het maken van zo'n opbergkast is een fijne bezigheid, ik denk dat alle forumleden dit zullen beamen.

En dan nu het horloge-kistje.......
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
@Rick: zat ook nog te denken aan wat groter, maar dit was technisch even het makkelijkste en er kunnen ook schaven voor en achter elkaar staan dus dat scheelt en de wanden zijn nog niet helemaal vol.

En ja misschien vanavond weer aan de kist bezig. heb nu een strategie bedacht dat het wat vlotter kan met de gebogen wanden. (Na er 1 te hebben verpest).

Mogelijk later updates hierover.

Bram
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey bram
mooie kast hoor ik ben ook zo af en toe bezig met de mijne ik hoop hem snel klaar te hebben .
groetjes en succes er mee
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.