Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

gereedschapskast/toolcabinet

Geinspireerd door een artikel in de fine woodworking tools and shops ben ik aan het knutselen geweest. Gewoon simpel met plaatmateriaal en afwerken met grenen latjes. Om een beetje estetisch te blijven heb ik messing schroeven en beslag gebruikt. Het is tenslotte voor mooie dingen!

Afmetingen zijn klein: 80cm x 63.6cm x 20cm

Bram

Attached files

Re: gereedschapskast/toolcabinet

Wel knap gedaan . Mooie gereedschapkist.

Leuk kastje! Leuk setje schaven ook, trouwens.
    Vraagje: zitten die beitels goed vast? Mijn ervaring met de sluitingen die je hebt gebruikt is dat de deuren wel eens met een schok open willen gaan. Als zo'n beitel dan losschiet dan moet je maar hopen dat je net je voet eronder hebt staan, anders kun je de beitel opnieuw slijpen.

de beitels hebben niet zo veel bewegingsvrijheid. of wel het handvat of de beitel zelf komt tegen de wand aan en de beitels zijn wat verzonken in de standaard.

Bram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ad Beumer
    Als zo'n beitel dan losschiet dan moet je maar hopen dat je net je voet eronder hebt staan.
    :shock:

Mooi kastje. Niet te diep. Lekker praktisch, en inderdaad mooie schaven!

Strak afgewerkt!
    Het is inderdaad heel handig als de kast niet te diep is, veel overzichtelijker. Een naarmate er gereedschap bijkomt kan je kasten bijmaken .

Steven

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

He Bram,

Het is inderdaad een compact geheel geworden. Persoonlijk had ik de kast misschien wat groter gemaakt om ruimte te houden voor nieuw gereedschap. Het maken van zo'n opbergkast is een fijne bezigheid, ik denk dat alle forumleden dit zullen beamen.

En dan nu het horloge-kistje.......

@Rick: zat ook nog te denken aan wat groter, maar dit was technisch even het makkelijkste en er kunnen ook schaven voor en achter elkaar staan dus dat scheelt en de wanden zijn nog niet helemaal vol.

En ja misschien vanavond weer aan de kist bezig. heb nu een strategie bedacht dat het wat vlotter kan met de gebogen wanden. (Na er 1 te hebben verpest).

Mogelijk later updates hierover.

Bram

hey bram
    mooie kast hoor ik ben ook zo af en toe bezig met de mijne ik hoop hem snel klaar te hebben .
    groetjes en succes er mee

Forum Rechten