Top hout voor weinig

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Kijk, dat is hardstikke mooi. Goede hout voor een redelijke prijs hebben we allemaal nodig.
Kwartiers plataan is zeldzaam mooi......

Wat ga je maken met dit hout ?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Nou ben ik niet zo snel achterdochtig en neem ook niet zo snel aanstoot aan licht commerciële advertenties maar als 2e post een dergelijke zonder al te veel informatiewaarde, zonder plan zonder foto's dat riekt naar bedrog...

Zeg dan gewoon dat je houthandel zaagselmaker wilt promoten en dat je mooi hout in de aanbieding hebt, zonder een uitgebreide prijsvergelijking gedaan te hebben lijken mij toch dat normale prijzen of niet...?
 

Zaagselmaker

Nieuw lid
28 nov 2011
7
0
Ik ben klant bij Romensco meer niet. Ik ken het bedrijf maar een paar dagen. Ik heb geen commercieel link met het bedrijf. Ik verkoop geen hout op forums of anderszins. Ik mag het zelf weten of ik foto's plaats!

Ik vindt het erg vervelend dat u zo reageer. Ik vind u namelijk wel snel achterdochtig!

Sorry ik dacht dat dit forum was om elkaar te helpen met hout bewerking. Lijkt op iets heel anders.
 

WR1944

Oud hout
In het verleden zijn er enkele figuren geweest die op een listige wijze probeerden hun bedrijf te promoten op dit forum. Als je dat met open vizier doet is er niets aan de hand maar als in verschillende rubrieken steeds dezelfde commerciale boodschap wordt plaatst is dat op een goedkope manier reclame maken. En daar is men terecht wat achterdochtig mee geworden. En als je dit forum binnenwandelt met jouw mededeling in een nieuwe rubriek lijkt dit sterk op die commerciele pogingen.
Maar zoals je zelf uitlegt heb je geen commerciele bindingen en kan ik me niet anders voorstellen dat je van harte welkom bent op dit levendige houtbewerkers forum.

P.S. Omdat de als commercieel bestempelde bijdragen worden verwijderd alsmede de meeste reacties daarop is het lastig om de gevoeligheid voor dit onderwerp te weten te komen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Nou zaagselmaker, dat valt toch wel mee hoor met mijn achterdochtigheid. Je had t kunnen voorkomen door wat meer achtergrond informatie te geven en iets te laten zien. je mag hier inderdaad zelf weten wat je wel en niet post zolang de baas t goedvind.

Ik had t persoonlijk wel aardig gevonden wat van je hout te zien en wat achtergrond van je plannen te weten dan komt het wat betrouwbaarder over. helemaal als je pas zo weinig gepost hebt.
 

Zaagselmaker

Nieuw lid
28 nov 2011
7
0
Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om bij elke post mijn ontschuld te moeten bewijzen dat ik geen commercieel belang bij het nieuws dat ik meld. Ik vind dit als behalve leuk. Ik heb niets fout gedaan maar de 'woodworking politie' kunnen niet geloven dat iemand zo iets doet ( een bedrijven aanprijzen) omdat die gewoon goed is geholpen en denkt dat andere hun voordeel hier kunnen doen.

Foto's maken van ruwgezaagd planken en die op internet plaatsen...wat een hobby.

Ik ga weer zaagselmaken want hier heb echt ik geen zin in.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Je plaatst een topic met niet meer inhoud dan het aanprijzen van een bedrijf, je reageert niet op de vragen die gesteld zijn maar wel, en heel negatief, op de terechte vraag of je post commercieel bedoeld is.

Veel plezier met je stapel hout, en plaats maar een foto als je er zaagsel van gemaakt hebt... wat een hobby.
 

Zaagselmaker

Nieuw lid
28 nov 2011
7
0
Wat een stoortvloed van ordelen.

Scheppie heeft mij eerste beschuldig van iets wat ik niet had gedaan (zonder aanleiding) en alleen mijn reactie wordt als negatieve beschreven!? Blijkbaar is zijn schrijfstijl meer vertrouwd.
Dat het helemaal niet mijn bedoeling was om men te irriteren maar gewoon een tip door te geven is mij erg zuur bevallen.
Rikkoorman had mij ook een PB gestuurd met vragen en ik had zijn vragen daarin beantwoord. Vandaar dat ze niet op de forum te lezen zijn.
Daarna volgt meer kritiek...

Het zou niet bij mij zijn opgekomen om stiekem een advertentie te plaatsen op een forum rubriek i.p.v. gewoon tussen de advertenties. Als mensen dat in het verleden bij deze forum wel hebben gedaan is dat jammer. Wat ik ook jammer vind is dat nu iedereen lijkt verdacht te zijn van duister commercieel praktijken.

Als iemand meld dat hij beitels of een hammer heeft gekocht, en erg blij mee is, met een link naar een website is die ook verdacht van commercie? Want dat heb ik heel vak gezien hier en ik heb nooit gedacht 'daar moet hij beter van worden'. Moet hij ook bewijzen dat hij verder geen belang bij heeft?
Ik begrijp niet waarom in dit geval de link wordt gelegd die niet bestaat? Ik heb wel verteld wat soort hout ik heb gekocht en niet wat de houthandelaar allemaal te koop had. Ik heb ook niet de prijzen bij vermeld. Ik was vooral onder de indruk van hoeveel moeite hij deed (de houthandelaar) om te zorgen dat ik hout kon uitzoeken waar ik wat aan had.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Toevallig was ik enkele weken geleden op MP op zoek naar plataan en kwam ik dezelfde handelaar tegen.Blijkt dat hij bij mij "om de hoek" woont. Dus ik ga binnenkort ook maar eens kijken.
 

WR1944

Oud hout
Het is jammer dat het zo is verlopen.
Een "normale" gang van zaken voor de meeste forummers is dat ze na het ontdekken van dit forum en na een tijdje meelezen besluiten zich aan te melden. Dan wordt vaak een introductie geschreven met wat persoonlijke achtergronden, het gebied van houtbewerken waarin die persoon geinteresseerd is en soms al een eerste set foto's van de producten.
Er zijn ook personen die met een probleem op houtbewerkingsgebied zitten. Die Googlen en komen op dit forum terecht. Ze stellen hun vraag of leggen hun probleem voor en hopen op een oplossing. Als de persoon in kwestie geholpen is en verder geen interesse heeft in houtbewerking is dat meestal het laatste dat we van hem/haar horen.
Dit zijn zo een beetje de gangbare profielen van de modale forum-gebruikers.
Een ander probleem is dat sommige getalenteerde houtbewerkers iets minder begaafd zijn in het schrijven van teksten. Niet iedereen is een romanschrijver/ster en daardoor komen sommige bijdragen wat onbeholpen over. Waarschijnlijk mede door het SMSen zijn sommige berichten door het ontbreken van hoofdletters, punten en komma's moeilijk te lezen. Ook kunnen door de emoties van het moment teksten onbedoeld wat vinniger van toon zijn dan men eigenlijk bedoelde. Soms is een humoristisch bedoelde opmerking leuk in de eigen regio maar ziet de rest van de wereld dat duidelijk anders. Daar kan ik als Hagenees over meepraten. Door de inbreng van onze Zuiderburen worden er soms begrippen geintroduceerd die bij de Noorderlingen voor opgetrokken wenkbrauwen zorgen. Dat zal andersom ook wel het geval zijn maar dat houdt de taal levend. Kortom, neem sommige teksten niet al te letterlijk op, ga uit van het goede in de mensheid en bedenk dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Have a nice day.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Als iemand meld dat hij beitels of een hammer heeft gekocht, en erg blij mee is, met een link naar een website is die ook verdacht van commercie?

Als dit zijn eerste post is, en als er daarna niet gereageerd wordt op vragen die gesteld worden wel.
Dat je via de PB contact hebt gehad met Rick heeft kon 'de rest' niet weten

Je initiele post was onbedoeld een typisch voorbeeld van hoe iemand zijn winkel aanprijst, voorbeelden hiervan zijn vrijwel op alle fora te vinden b.v.: "Ik heb in winkel X product Y gekocht en ben zo goed geholpen! En de prijs was ook goed!". Dat dit niet zo bedoeld was kan niemand weten (behalve jij), ik heb dit soort berichten al tientallen keren gezien en 99% van de keren is het bedoeld als reclame.


Ik vond de vraagtekens die Scheppie had logisch, het anders verwoord kunnen worden OK, maar dat geldt ook voor de reactie van jou daarop en zeker voor die van 9-jan.

Uiteindelijk blijkt maar weer dat hoe goed de bedoelingen ook waren er door dit soort misverstanden consternatie kan ontstaan. Ieder verhaal heeft twee kanten, ik kan me ook in jouw versie inleven.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Ik ben deze houthandelaar/meubelmaker al een hele tijd geleden op MP tegengekomen en heb hem toen al bij mijn bewaarde advertenties gezet om er tzt eens te gaan kijken/kopen. Mooi dat er nu iemand is geweest en tevreden is over de service.
Wat betreft de reacties op je post, lijkt eea mij nogal overtrokken. Als je echt zou willen spammen of iets anders "wereldsschokkends" zou je hiermee waarschijnlijk niet 6 weken wachten na je registratie.
Houtstof maakt misschien een beetje paranoide :mrgreen: .
Zoals WR al zegt, niet te zwaar aan tillen, maar ik kan me voorstellen dat je hier een beetje nare nasmaak aan overhoudt.

Succes met je aankoop
Ed
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Maar nu weet ik nog niet wat je met dit hout gaat maken. ik heb gisteren ook weer wat plataan gekocht. Blijft toch enorm mooi hout he!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.