MDF of spaanplaat met RVS

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Bij een keukenzaak zag ik plinten gemaakt van spaanplaat of MDF waar een dun laagje RVS op zit. Maar gezien de prijs leek het wel of het met platinum bekleed was. Daarom vraag ik me af of dat spul in plaatvorm te koop is en vooral waar ik dat als particulier zou kunnen kopen. Het liefst zo'n beetje in de Randstad.
 

tuoh

Oud hout
Met RVS heb ik het nog niet gezien, met aluminium wel, dat zit in de collectie van Print.
Je zal dus eens moeten zoeken bij de diverse laminaatfabrikanten, Print, Formica, Egger, etc.

Mvg,

André
 

WR1944

Oud hout
Hier in Amerika is een RVS-folie te koop met een zelfklevende rug, net als een groot stickervel. Het wordt gebruikt om o.a. koelkasten e.d. een moderner uiterlijk te geven zonder gelijk een nieuwe koelkast aan te schaffen. Volgens de commercials is het makkelijk aan te brengen maar dat kan in de praktijk wel eens tegenvallen. Misschien is dit iets om naar uit te kijken, misschien is het al ergens te koop of te bestellen in Europa. Zo te zien is het metaal niet zo dun als alu-folie dus het heeft wel enige stevigte.
 
we hebben zelf ook RVS in de keuken gebruikt maar dan niet echt als plint maar gewoon onder het aanrecht
dit is dan een strook van +- 20 cm breed en 4 meter lang
het RVS is 2mm dik en zit vastgelijmd of een plaat mdf
we hebben dit toen bij een bedrijf op maat laten maken
ik kan even navragen welk bedrijf dat was maar dan heb je dus enkele de losse plaat RVS
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Op Internet heb ik al RVS keukenplinten gezien die iets vriendelijker geprijst zijn. Er komt natuurlijk ook nog een rubber bij om de plint tegen de vloer af te dichten.

In elk geval heb ik nu weer iets meer ideen om te zoeken. 2mm dik RVS zie ik niet zitten, daar heb ik thuis geen gereedschap voor.
Maar in wat voor soort winkel koop je plaatmateriaal als dit? De enigste die ik kan bedenken is Baars en Bloem, maar die verkoopt niet aan particulieren.
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
2 mm RVS is echt wel overkill, ikzelf heb voor de keuken 0.4 mm RVS gebruikt. Dat kan je gewoon met een plaatschaar knippen. Met de bandschuurmachine met een grove korrel kan je dan de brute plaat een geborstelde afwerking geven. RVS kan je met contactlijm op hout of MDF kleven.
Waar dat je RVS plaat kan kopen in de Randstad weet ik niet, elke normale metaalhandel zou dat toch moeten kunnen leveren denk ik.
Een ander alternatief zou Kronospan kunnen zijn, die hebben ook een metallic lijn in hun laminaatplaten, maar dat is dan weer niet hetzelfde als echt metaal. http://www.kronospan.ch/produkte/holzwerkstoffe/decore/metallic/element/250.html
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.