Mijn (ons) mooiste werkstuk van 2011

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zelf je eigen mooiste werkstuk vinden van 2011.
Dat kan een leuke reeks worden: een soort jaarshow.
Ik open de rij met een object, waarbij ik eerst in een rechthoekig stuk hout een aantal cirkels heb gedraaid. Die cirkels heb ik doorbroeken (gezaagd) en opnieuw samengesteld om een nieuwe dynamiek samen te stellen bijeengehouden door een bol van christusdoorn. Het ontwerp heb ik eerst bespoten met grijze metalliquelak en daar direct een zwarte autolak overheen. De ciliconen in de metalliquelak verhinderen de hechting van de autolak, waardoor deze zich samentrekt op de eilandjes (nerfen), waardoor deze worden geaccentueerd.
Het beeldje is 50 cm hoog en gemaakt uit 4 cm dik tulpenhout.
Wat is jouw mooiste werkstuk??
Ben benieuwd!!
vr.gr. Jan Pranger.

Attached files
 

WR1944

Oud hout
Ik ben nog lang niet in de positie dat ik werkstukken kan maken voor de "mooi." Naast noodreparaties en reconstructies maak ik alleen stukken voor practisch gebruik. En die situatie zal voorlopig nog wel even duren. Bovendien ben ik nogal practisch ingesteld en heb ik weinig kunstzinnige eigenschappen. Meestal zie ik wel het vakmanschap maar ontgaat me het estetische element. Sorry dat ik daarom ook zelden commentaar lever op de vele artistieke prestaties die regelmatig opduiken op het forum.

Iedereen een fijne jaarwisseling en veel goeds in 2012. Hier gebeurt het 6 uur later.
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Iedereen een goed 2012 gewenst.
Ik ben niet van het kunstzinnige meer van de huisraad. Ik maak eigenlijk alleen meubels.
Mijn mooiste werkstuk is een bijzet tafel geweest.

Groet Jos

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Oei....da's moeilijk......ik denk aan een van mijn laatste kistjes......of toch een van de 3D-snijplanken....Uhmmmm....ik ga toch voor het kistje!!!



Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hoewel het zeker niet kan tippen aan de mooie dingen die mijn voorgangers tonen wil ik met trots mijn nieuwe werkbank in deze lijst opnemen. Misschien niet het mooiste, maar wel heel praktisch.

Attached files
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
In januari gemaakt, een kapzaag.

DSC01344.jpg
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten


Nouja, een werkstuk... ik vind het wel het mooiste wat ik in het afgelopen jaar heb gemaakt in ieder geval.
Het binnenwerk van de kledingkast is geheel met eiken bekleed
 

Tureluur

Actieve deelnemer
11 jan 2011
27
0
Ik heb afgelopen jaar niet veel gemaakt, maar wel veel geleerd (mede dankzij dit forum!). Aan het eind van het jaar heb ik dan toch ook nog een klein projectje gehad, een kistje van padoek met fineer op de deksel met een ingelegd klavertje 4. Voor het eerst een klein planeeltje verlijmd, scharnieren netjes uitbeitelen, danish oil gebruikt en in verstek verlijmen. Komend jaar hoop ik meer mooie projecten te voltooien. Ik ben 3 maanden geleden vader geworden en heb al een berg beuken liggen om speelgoed van te gaan maken.


Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Een klavertje vier, als dat geen geluk brengt dan weet ik het ook niet meer hoor.
Hoe groot is het doosje ongeveer? Ik vind hem mooi.

HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.