Season 2012 Roy Underhil

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Thanx, hier ga ik weer eens op mijn gemak van genieten!!!!
Maar vanavond eerst feesten, en namens mij ook de beste wensen voor iedereen!
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Zo, seizoen 2012 zit er weer op. Mijn vriendin had een paar avond diensten, de kinderen op bed en vaders maar naar Saint Roy kijken :D .

Was weer erg vermakelijk, leerzaam en bovenal inspirerend , persoonlijk vond ik de afleveringen met Steve Latta en Peter Follandsbee het leukste. Twee totaal verschillende benaderingen van houtbewerking, hun werk kan bijna niet verder van elkaar af staan.

Steve staat vooral bekend om zijn fineren waarbij perfectie in afwerking belangrijk is, terwijl Peter de voorkeur geeft aan het werken met vers gekapt hout. Door het splijten krijg je de sterkste planken en het werkt makkelijk. Hoe de niet zichtbare delen zijn afgewerkt is volgens hem niet interessant.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik zag net :Hand Plane Essentials with Chris Schwarz. grappig om die twee om één schaaf te zien vechten. Roy als de Timmermans leerling en Chris die het "even"voordoet. :lol:

Voor de beginners en must see :mrgreen: :mrgreen: en natuurlijk voor de liefhebbers :lol: :lol:
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
De nieuwste filmpjes van 2012 waren een paar weken/maanden niet te zien. Nu net heb ik weer even flink zitten genieten.

VEEL KIJKPLEZIER ;)
 
D

Dulcimer

Guest
Ga zeker kijken. Ik heb van de vorige afleveringen ook al flink genoten.
Dank je Armadaman!
Groet,
Frans
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Er is ook een interessante aflevering over handschaven bij, vind ik. lijkt me een goede om bij te voegen in de wiki; een basisset handschaven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.