Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Season 2012 Roy Underhil

Ik kijk al een paar maanden, maar je kon nog niet openen, nu net maar weer eens gekeken en JA HOOR ze zijn er. Het nieuwe seizoen is nu te bekijken op :
    http://www.pbs.org/woodwrightsshop/vide ... index.html

Veel kijk plezier, en een gelukkig nieuwjaar gewenst.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Re: Season 2012 Roy Underhil

Thanx, hier ga ik weer eens op mijn gemak van genieten!!!!
    Maar vanavond eerst feesten, en namens mij ook de beste wensen voor iedereen!

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Zo, seizoen 2012 zit er weer op. Mijn vriendin had een paar avond diensten, de kinderen op bed en vaders maar naar Saint Roy kijken .

Was weer erg vermakelijk, leerzaam en bovenal inspirerend , persoonlijk vond ik de afleveringen met Steve Latta en Peter Follandsbee het leukste. Twee totaal verschillende benaderingen van houtbewerking, hun werk kan bijna niet verder van elkaar af staan.

Steve staat vooral bekend om zijn fineren waarbij perfectie in afwerking belangrijk is, terwijl Peter de voorkeur geeft aan het werken met vers gekapt hout. Door het splijten krijg je de sterkste planken en het werkt makkelijk. Hoe de niet zichtbare delen zijn afgewerkt is volgens hem niet interessant.

Ik zag net :Hand Plane Essentials with Chris Schwarz. grappig om die twee om één schaaf te zien vechten. Roy als de Timmermans leerling en Chris die het "even"voordoet. :lol:

Voor de beginners en must see :mrgreen: :mrgreen: en natuurlijk voor de liefhebbers :lol: :lol:

De nieuwste filmpjes van 2012 waren een paar weken/maanden niet te zien. Nu net heb ik weer even flink zitten genieten.

VEEL KIJKPLEZIER

Ga zeker kijken. Ik heb van de vorige afleveringen ook al flink genoten.
    Dank je Armadaman!
    Groet,
    Frans

Er is ook een interessante aflevering over handschaven bij, vind ik. lijkt me een goede om bij te voegen in de wiki; een basisset handschaven.

Forum Rechten