bosh pts10 vergelijk makita 2704

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Weet dat er al veel over geschreven is, heb al wat opgezocht in de zoekfunktie maar ben er nog niet uit. Kan er iemand zeggen welke ik het best zou kiezen hoofdzakelijk zou ik ze gebruiken om plaatmatriaal te zagen. Als het kan liefst zonder na te frezen. Niet om kasten te zagen maar wat passtukken en aanpaswerk.
Welke zouden julie kiezen de bosh pts10 of makita 2704?
 

verho

Nieuw lid
4 jul 2010
7
0
Ik ben ook al een tijdje de diverse binnen- en buitenlandse forums aan het doorspitten om tot een keuze te komen voor de aanschaf van een tafelzaag. Over de Bosch PTS10 zijn vergeleken met de Makita 2704 meer klachten te lezen. Kwaliteit van de motor, nauwkeurigheid en stofafzuiging lijken nogal te wensen over te laten bij de Bosch. Over de Makita 2704 lees je veel positiefs maar het prijsverschil is er ook naar, zo'n 500 euro duurder. Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Zelf neig ik maar naar de gulden middenweg, een DeWalt 745 die rond de 650 euro te krijgen is.
Succes met je keuze.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
De dewalt is ook wel een goede zaag denk ik, maar wat ik aan de beide andere intresant vind is dat de breedtegeleider tot 60cm kan zetten. Heb toch ook de neiging voor de 2704 te kiezen. Dank je alvast voor reaktie. Andere tips nog altijd welkom hoor.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Ok dank je voor de tip is wel ver rijden maar kan er is achter horen? Misschien kunnen ze hem versturen.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Nu kwam ik ook de mlt 100 tegen beetje lichter dan 2704. Maar wat ik daar intresant vond de slede om stukken aftekorten tot 50 cm. Allen beetje bang van de breedtegeleider maar aan een kant vast vooraan die van de 2704 ook van achter. Iemand ervaring mee blijft die goed staan en is die altijd evenwijdig en wat van de slede positief of niet positieve ervaring ? De bosh is ondertussen al afgevallen wegens te veel slechte komentaar op het web. Zoals je zal merkt ben er nog altijd niet uit welke maar vind beter wat langer nadenken en dan juist beslissen.
 

verho

Nieuw lid
4 jul 2010
7
0
Volgens mij is het met de kwaliteit van de mlt 100 ook niet goed gesteld. Ik spreek niet uit ervaring maar net als met de Bosch zijn er toch vrij veel negatieve ervaringen te lezen op de diverse fora over de MLT100. Het heeft mij ervan weerhouden. Wel jammer want de afmetingen en de standaard slede waren voor mij ook ideaal geweest.
 

Hugo

Actieve deelnemer
21 sep 2008
39
0
De MLT100 is een goedkope versie van de 2704 heb ik mij laten vertellen door een gereedschapshandel in enschede. Dit model staat ook niet op de website van Makita volgens hem en zijn via parallel import op de Nederlandse markt gekomen. Ik heb indertijd ook zitten kijken naar beide machines en heb dus met dat verhaal in mijn achterhoofd uiteindelijk een 2704 gekocht. Prima zaag.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Vond die slede van de mlt 100 ook zo intresant zal dan toch maar de 2704 worden. Een van de dagen eens betsellen. Dank jullie voor jullie reakties.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Heb ze eindelijk besteld heb dan maar gekozen voor de 2704, leek me het beste volgende week heb ik ze. Laat nog wel eens weten als ik ze heb hoe ze me bevalt.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Heb hem gekocht in een winkel in de buurt Marco Westmeerbeek. Zoiets koop ik liever niet online. Is makkelijker als er iets aankomt vind ik.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik heb zelf ook een 2704 gehad en na een paar maanden het zaagblad vervangen voor een Kanefusa blad.
Dat is echt een serieuze aanrader. Is een stuk stiller, zaagt netter en blijft erg lang goed scherp :) .
Qua diameter past het kleinste blad van kanefusa precies op de de 2704.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Waar haal je zo een zaagblad? Kost deze veel? Ben jij tevreden over je 2704?
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
2704 heb ik weggedaan. Heb em ingeruild op een Festool CS70EB set :) .
Ik kon die Festool kopen voor 700 euro en heb mijn 2704 voor geloof ik 700 euro kunnen verkopen (incl. Kanefusa zaagblad)
Zaagblad was wel prijzig, iets meer dan 100 euro. Maar dat was echt een serieus goede koop.
De mijne heb ik toendertijd gekocht bij KWME in Eindhoven.

2704 deed het prima, maar ik ben verliefd geworden op mijn CS70. Dus tja...
Enige nadeeltje aan mijn 2704 vond ik de aanslag. Daar zat een beetje beweging in aan de achterkant waardoor ik er er wel eens een mm naast zat. En het is echt een flink apparaat. Als ie geen vaste plek heeft is het onderstel wel echt een serieuze verplichting :p .
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
293
6
Heist o/d Berg
Heb je al besteld Kire ?
Anders kan je eens bij Goyvaerts gaan zien in Berlaar-Heikant. Makita, Dewalt, Metabo ( waaronder het vroegere Electra Beckum) en natuurlijk.....Festool :D
Zoals al eerder opgemerkt heb ik er geen aandelen. Al zou ik nu toch eens moeten informeren na al die gratis reclame voor hun zaak :mrgreen:
gr,
Danny
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Heb bij goyvaerts ook gaan kijken hoor. Hadden ook niet staan wat ik moest heben dan maar bestellen en marco nog korter bij huis dus dat vind ik makkelijk vandaar.
 

wim41

Nieuw lid
5 mrt 2012
3
0
Dag Kire,

Ik zit momenteel met hetzelfde dilemma als jij in januari had. Ook aan het twijfelen tussen een makita 2704 en een mlt 100 (en ook nog scheppah aan het overwegen TKU 4000). Heb jij ondertussen jouw 2704 aangekocht ? Hoe werkt de linkse schuifgeleider ? Het voordeel bij de MLT 100 vind ik dat je jouw werkstuk kan vastdraaien. Hoe doe je dat bij de 2704 ? Kan je massieve balkjes fijn afkorten ?
Alvast bedankt voor het antwoord.
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Ik heb de 2704 ondertussen al gekocht ben er zeer tevreden van. Ikzelf gebruik eigenlijk bijna nooit de linkse geleider en vind persoonlijk dat er wel een beetje spel opzit. Maar kan wel geen juist oordeel vellen heb deze maar 2 keer gebruikt voor iets ruw aftekorten. Ik zaag voornamelijk plaatmatriaal. Als je nog vragen hebt stel ze gerust.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.