cellulose sanding sealer

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
In Engelstalige houtdraaiersliteratuur is vaak sprake van 'cellulose sanding sealer' als sneldrogende voorafwerking.
Wie weet hoe hier in NL aan te komen? Is er in de gewone verfwinkel een alternatief voor?
Of is er misschien ergens een recept op te duiken?
Pieter
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Kwa samenstelling is het 'gewoon' celluloselak. Daar is bijna niet meer aan te komen via de normale kanalen - als ik me goed herinner ten gevolge van een 'risicolose chemofobe samenlevingsregelgeving'. Vroegah, toen ik nog op de middelbare school zat (heel vroegah dus...) stonden de potten celluloselak gewoon op de plank in het handarbeidlokaal.

Ik zie hier net een website die suggereert dat ze het nog kunnen leveren: http://www.ikwilverf.nl/index1.html
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
je kan het bestellen bij politoeren.com, van het merk Ubeaut. het is een hele goede sanding sealer en er staat ook informatie over sanding sealers op die genoemde website.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.