werkplaats vloer

ik heb een vraag ivm mijn vloer in de(komende) werkplaats

een jaar of twee geleden zijn hier tegels in gelegd maar de betonvloer eronder is niet vochtbestendig gemaakt

het vocht uit de grond eronder kan dus makkelijk door de vloer omhoog komen ben ik bang
bestaat er een middel dat de tegels+ voegen waterdicht maakt?
de muren zijn het probleem niet omdat die toch nog gestuukt worden
 
A

Athanor

Guest
Ik heb enkele jaren geleden de keuze laten vallen op een houten vloer, waarover ik nog steeds zeer tevreden over ben. Ik denk dat je in jouw situatie een stevige PVC folie over het beton moet leggen en daarna de houtlaag aanbrengen. Je kunt ook kiezen om er underlayment platen in te leggen, als de vloer redelijk vlak is, dan hoef je de folielaag niet te doorboren voor schroeven.

Zie de discussie in dit topic: http://woodworking.nl/viewtopic.php?f=3&t=280

De uitvoering in mijn werkplaats kun je hier bekijken:
http://woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=223&start=30

Succes! Fons
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Mits het beton nu wel droog is, zou je ook kunnen overwegen om een goede 2-componenten garagevloer coating te gebruiken. Dat zou optrekkend vocht ook wel tegen moeten houden.
Verwacht je ook vocht doorslag op je muren dan? Dat gaat stuc absoluut niet tegen houden, je zal dan toch ook echt je muren moeten behandelen, dat je het even weet.
 

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
ik heb zelf een betonnen vloer.

ontzettend handig!

+ gaat niet stuk als je een stuk gereedschap laat vallen.
+vliegt niet in brand wanneer je bijvoorbeeld met je slijper aan de slag gaat.
+ maakt makkelijk schoon met de bezem.
+ dingen stuiteren niet snel weg als je het laat vallen
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik heb een vloertje van UNDERLAIMENT gelegd, handig als je een bijtel of schaaf laat vallen. Gewoon zwevend op stroken werkt prima. Beton, steen en tegel vloeren zorgen voor koude poten.
HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.