Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: werkplaats vloer

werkplaats vloer

ik heb een vraag ivm mijn vloer in de(komende) werkplaats

een jaar of twee geleden zijn hier tegels in gelegd maar de betonvloer eronder is niet vochtbestendig gemaakt

het vocht uit de grond eronder kan dus makkelijk door de vloer omhoog komen ben ik bang
    bestaat er een middel dat de tegels+ voegen waterdicht maakt?
    de muren zijn het probleem niet omdat die toch nog gestuukt worden

Athanor
    Guest

Re: werkplaats vloer

Ik heb enkele jaren geleden de keuze laten vallen op een houten vloer, waarover ik nog steeds zeer tevreden over ben. Ik denk dat je in jouw situatie een stevige PVC folie over het beton moet leggen en daarna de houtlaag aanbrengen. Je kunt ook kiezen om er underlayment platen in te leggen, als de vloer redelijk vlak is, dan hoef je de folielaag niet te doorboren voor schroeven.

Zie de discussie in dit topic: http://woodworking.nl/viewtopic.php?f=3&t=280

De uitvoering in mijn werkplaats kun je hier bekijken:
    http://woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=223&start=30

Succes! Fons

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Mits het beton nu wel droog is, zou je ook kunnen overwegen om een goede 2-componenten garagevloer coating te gebruiken. Dat zou optrekkend vocht ook wel tegen moeten houden.
    Verwacht je ook vocht doorslag op je muren dan? Dat gaat stuc absoluut niet tegen houden, je zal dan toch ook echt je muren moeten behandelen, dat je het even weet.

de muren worden gestuckt met een speciaal vochtwerend middel
    dit spul werkt uitstekend want we hebben het in de kelder ook gebruikt
    wat ik met de vloer ga doen is nog even afwachten
    waarschijnlijk wordt dit een klusje voor de zomer

ik heb zelf een betonnen vloer.

ontzettend handig!

+ gaat niet stuk als je een stuk gereedschap laat vallen.
    +vliegt niet in brand wanneer je bijvoorbeeld met je slijper aan de slag gaat.
    + maakt makkelijk schoon met de bezem.
    + dingen stuiteren niet snel weg als je het laat vallen

Ik heb een vloertje van UNDERLAIMENT gelegd, handig als je een bijtel of schaaf laat vallen. Gewoon zwevend op stroken werkt prima. Beton, steen en tegel vloeren zorgen voor koude poten.
    HG Hugo

Forum Rechten