welke houtsoort?

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
hallo iedereen
ik zoek een houtsoort voor buiten die een deel in de grond terecht zal komen die wel lang moet meegaan en makkelijk te schilderen is afmetingen 40 mm dik op 150mm breed dacht zelf aan merbau of eik ? alle info is welkom alvast bedankt

alsook nog een waterbestendige plaat die moet geschilderd worden dacht aan garantiemulitplex van 10 jaar of zo een mdf exterior maar als je deze verzaagd gaan de uiteinden dan niet rotten ofzo? iemand ervaring mee? alvast bedankt



mvg sp3ts3r
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hout wat voor een deel in de grond gaat zal altijd voor een deel vochtig zijn en voor een deel niet. Welk deel vochtig is zal wisselen met de seizoenen. Daardoor zal het hout ook voortdurend werken. Dat is weer niet goed voor je verflaag, die niet zo flexibel is.

Om dat te voorkomen worden er vaak paalpunthouders gebruikt.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Voor buiten timmerwerk met grondcontact heb ik gebruikte beschoeiingsplanken van geimpregneerd grenen gebruikt. Deze worden evenals azobé wel aangeboden op Marktplaats. Betaalbaar en oerdegelijk. De maat is meest 4 cm bij 15 tot 25 cm. Verder heb ik voor buiten wel betonmultiplex plaatmateriaal gebruikt. De zijkanten goed impregneren met verdunde verf.
Of je hier iets mee kunt? Ik ken je project namelijk niet.
vr.gr. Jan Pranger.
 

sp3ts3r

Actieve deelnemer
23 nov 2010
45
0
ik heb gekozen voor azobe hebben mij vertelt dat dit wel degelijk was bedankt voor jullie reacties


mvg sp3ts3r
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.