Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: welke houtsoort?

welke houtsoort?

hallo iedereen
    ik zoek een houtsoort voor buiten die een deel in de grond terecht zal komen die wel lang moet meegaan en makkelijk te schilderen is afmetingen 40 mm dik op 150mm breed dacht zelf aan merbau of eik ? alle info is welkom alvast bedankt

alsook nog een waterbestendige plaat die moet geschilderd worden dacht aan garantiemulitplex van 10 jaar of zo een mdf exterior maar als je deze verzaagd gaan de uiteinden dan niet rotten ofzo? iemand ervaring mee? alvast bedankt

mvg sp3ts3r

Re: welke houtsoort?

Hout wat voor een deel in de grond gaat zal altijd voor een deel vochtig zijn en voor een deel niet. Welk deel vochtig is zal wisselen met de seizoenen. Daardoor zal het hout ook voortdurend werken. Dat is weer niet goed voor je verflaag, die niet zo flexibel is.

Om dat te voorkomen worden er vaak paalpunthouders gebruikt.

http://www.haalhout.nl/aquawood/index.htm

wellicht een goed altenatief.
    veel bouwmarkten hebben het ook al.

Voor buiten timmerwerk met grondcontact heb ik gebruikte beschoeiingsplanken van geimpregneerd grenen gebruikt. Deze worden evenals azobé wel aangeboden op Marktplaats. Betaalbaar en oerdegelijk. De maat is meest 4 cm bij 15 tot 25 cm. Verder heb ik voor buiten wel betonmultiplex plaatmateriaal gebruikt. De zijkanten goed impregneren met verdunde verf.
    Of je hier iets mee kunt? Ik ken je project namelijk niet.
    vr.gr. Jan Pranger.

ik heb gekozen voor azobe hebben mij vertelt dat dit wel degelijk was bedankt voor jullie reacties

mvg sp3ts3r

Forum Rechten