robert sorby rs 200 kt multi tip hollower

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo

heeft iemand ervaring met dit stuk gereedschap. ik zit er al een tijdje over de denken dit aan te schaffen. misschien zijn er ook alternatieven??

ik zoek een draaibeitel om schalen uit te hollen(heb al een ijldraaiguts). tevens zoek ik een schraper voor de binnenzijde's van doosjes/schalen/vazen

bvd

rick
 

tuoh

Oud hout
Zelf gebruik ik al enkele jaren de Exocet, Nee niet de raket, maar het uitholsysteem dat snijdend werkt zoals een uitdraaihaak, werkt snel, en werkt het best in vochtig kopshout.

Voor droog hout gebruik ik de BCT Versatool, geeft een mooie verspaning bij het uithollen van diepe schalen, nabewerking met een schraper is niet nodig.

Ook de WHS van Wiedeman is een opbouwsysteem, d.i. éénmaal een gereedschapshouder aankopen waar je alles op kan bevestigen, uitdraaihaken, snijringen, en schrapers.

De laatste twee zijn qua werking te vergelijken met de Sorby, maar ik denk dat de Sorby prijsgunstiger is.

Mvg,

André
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
yep,

ik heb hem inderdaad aangeschaft. werkt mooi, ik had echter verwacht dat de werking veel beter zou zijn dan mijn eigengemaakte schrapers. mocht je de multitiptool willen aanschaffen stuur mij dan even een mailtje. misschien kan je die van mij overnemen. van dit geld wil ik dan een zwaardere schaalguts kopen.

groetjes

rick
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
het schraapblak zit ook onder een hoek. gisteren nog de zijkant van een pot ermee glasgedraaid. uithollen gaat ook goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.