Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Even voorstellen

Even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben amateur houtbewerker. Ik vind het leuk om te doen. Hoewel ik nog niet zo heel veel gemaakt heb. Mijn laatste werkstuk is al weer een tijdje geleden. Het betreft een salontafel. Afgerwerk met olie en was. http://www.auro.nl/toepassingen/olieenwasclassic.html

Attached files

Re: Even voorstellen

Strakke tafel Catemaron en welkom op ons forum. Ben je betrokken bij Auro of heb je daar je spullen gekocht?

jaap

Catemaron, welkom.
    Zoals Jaap vind ik de salontafel erg mooi. Wat voor hout is er voor gebruikt?
    Die was die je gebruikt hebt is waterafstotend zo ik las, hoop dan ook dat wanneer je b.v. een nat glas op de tafel laat staan er geen kringen te zien zijn.
    Misschien is dit wel een product geschikt voor mijn houtdraaiwerk?
    Ad

Dank voor jullie reakties.

Nee ik heb geen belang bij Auro. Ik heb het erbij gezet omdat ik dit ook altijd lees in het tijdschrijft Woodworking Magazine.

Wel ben ik enthousiast over deze afwerking. Het is gemakkelijk aan te brengen. Het aanbrengen van de laklaag op deze tafel laat zich nog het beste omschrijven als soppen en kwasten. Ook kleurt het niet. Je kunt het nat afnemen en er ontstaan geen kringen (al blijft een onderzettertje wel adviseerbaar)

De tafel is gemaakt van Iepenhout. Op het tafelblad zitten twee stroken Esdoorn.

Forum Rechten