Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Restauratie Eames lounge chair

Hallo allemaal,

Mijn naam is Nick , en ik ben sinds kort trotse eigenaar van een originele herman miller lounge chair.
    Deze lounge chair is gemaakt van palissander, en heeft wel wat aandacht nodig.

De schalen zijn niet gebroken of gescheurt maar wel dof en vies. ook zitten er wat diepere krassen in. Ik ben van plan om de schalen schoon te maken en de stoel opnieuw in de olie te zetten.

Maar hoe kan ik de wat diepere krassen verwijderen, en welke olie en waarmee kan ik het hout het beste schoonmaken?

Ik hoop dat ik hier een aantal tips kan krijgen??

(Ik weet dat dit een forum voor hout is maar ik kan ook wel wat tips gebruiken voor het restaureren van het leer)

Alvast bedankt!!!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Restauratie Eames lounge chair

Nick,

Erg mooi project lijkt me dat. Ik denk dat het plaatsen van foto's van je stoel wel een goed idee zou zijn. Dit geeft toch meer inzicht in de problemen die je tegenkomt.

Jah ik ben er zelf ook erg enthousiast, en ik sta te popelen om er aan te beginnen.

Maar het moet allemaal wel goed gebeuren, dus eerst maar even flink wat info verzamelen.

Ik ga vanavond wel even wat foto's maken.

bedoel je deze?

jah die bedoel ik alleen dan met creme cleurig leer

Attached files

een aantal foto's

ik kwam deze rij foto's tegen http://www.flickr.com/photos/51249504@N ... otostream/
    is dit aan te raden om het zo te doen?

op het eerste zicht zijn het vooral oppervlakkige krassen in de vernislaag. Dus ik denk dat je die gewoon kan verwijderen (schuren, bijten, ..) en opnieuw aanbrengen.

Sam bedankt voor je reactie,

word de tekening in het hout niet minder als ik ga schuren?
    Bijten..... wat bedoel je hier mee?

Zo ver ik nu ben is:
    eerst schuren (600 wet en dry)
    kopse kanten behandelen met satin polyurethane...
    de rest van het hout behandelen met danisch oil.

Iemand nog tips voor merken olie bijvoorbeeld??

nee die tekening zal blijven, je verwijderd enkel de afwerklaag he. Die tekening verdijnt maar pas als je alle hout eraf geschuurd zou hebben en dan zit je in het kussen

Bijten of afbijten doe je met een verfafbijtmiddel. ZO moet je minder schuren.

Waarom behandel je de kopse kant anders dan de rest? Behandel anders alles eerst met olie en daarna een blanke vernislaag erover.. of die satin polyurethane..

Forum Rechten