Krom tafelblad recht maken door zaagsnedes???

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
Bonjour,

Ik heb een eiken tafelblad van 135 bij 135 cm, 4 cm dik. De randen zijn opgedikt met een rand van 4 cm, dus optisch 8 cm dik blad. Blad was al na levering krom. Oorzaak heel simpel, alle jaarringen dezelfde kant op. Heb contact gehad met de leverancier. Die heeft de beste oplossing, stroken weer los zagen en opnieuw verlijmen. Maar de tafel moet as vrijdag naar de klant, tijdsdruk dus. We hebben al twee stalen kokers gemonteerd, spanning op het blad gezet door het de andere kant op te buigen. Meeste kromming is er uit. Laatste stukje denk ik er uit te kunnen halen door in de onderzijde van het blad een aantal zaagsnedes te maken van 15 mm diep. Zodoende spanning uit het blad te halen en het makkelijker te kunnen terug buigen/stabiliseren met de stalen kokers.

Goed plan of zijn er (betere) alternatieven?
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Denk dat dit het beste is wat je kunt doen, wel geen garantie op blijvend resultaat denk ik.
 

faceinacrowd

Actieve deelnemer
1 nov 2011
43
0
In hoeverre is moeten echt moeten as vrijdag? Wat je nu ook verzint, het blijven lapmiddelen voor een blad dat gewoon verkeerd in elkaar is gezet. Het blad (hout) blijft natuurlijk altijd werken, je zet het straks ook weer in een andere omgeving, etc. Je moet je nl ook serieus afvragen waar je uiteindelijk klanttechnisch het best aan doet...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.