Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

het uiteindelijke resultaat van het bed

Hallo,

Zo na een redelijke klus in huis eindelijk weer tijd voor het leukere werk. Ben begonnen met het maken van een bed. Een tweepersoons bed gemaakt van eiken in combonatie met notenhout.
    Nadat het ontwerp gemaakt was alles op een grote plaat MDF uitgetekend op ware grote. Kwam ik nog een fout tegen in het ontwerp wat ik nu nog aan kon passen. Het hout had ik een maand geleden al gekocht en omdat dit opslaan in de schuur nogal problemen gaf het maar in de woonkamer gelegd. Meteen goed voor het acclimatiseren van het hout.
    Het is voor mij een grote klus. Door te werken met de ronde vorm heb ik het mijzelf niet makkelijker gemaakt. Heet hoofdeind is 163cm breed en 115cm hoog. Lastig mee te manoeuvreren in de schuur.
    Hier de eerste fotoos.

Groet Jos

Attached files

Re: bed

Mooie combinatie van houtsoorten vind ik persoonlijk.

Tot nu toe heel geslaagd project vind ik!

Kijk al uit naar de volgende foto's;-)

Groeten,
    Steven

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

De combinatie van het noten met het eiken vind ik ook erg goed geslaagd!
    Ben benieuwd naar de vorderingen.

Hallo,

Zo weer een stuk verder gekomen met het bed. Ben nu bezig om het voeteneind te maken. de werkwijze is mij nu bekend en daardoor werkt het makkelijker en sneller.

Groet Jos

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Erg indrukwekkend !! Hoe heb je de stukken eiken aan elkaar gevestigd ?

Hallo Rick,

De stukken in de eiken bovenrand heb ik met een open penverbinding aan elkaar gekoppeld. Zie de foto's.
    Dit weekend ga ik de zijkanten maken en wanneer alles lukt hoop ik het bed volgende week af te hebben.

Groet Jos.

Attached files

netjes hoor, ziet er uit als vakwerk

Re: het uiteindelijke resultaat van het bed

Dank je Jan voor je compliment. Mooi om van een pro te horen dat het er uitziet als vakwerk.
    Nadat het voeteneind af was heb ik de liggers gemaakt. Hat was voor mij de eerste keer dat ik deze lengte moest zien te creëren. Het was op mijn schaaf en vandikte bank nog net te doen zonder extra steunen.
    Al met al was dit bed een groot project waar ik toch een anderhalve maand mee bezig ben geweest.
    Hier dan de foto's van het eind resultaat.

Groet Jos

Attached files

Dat is een heel mooi bed geworden! Super!

Ik vind het ook heel mooi, en strak afgewerkt!
    Je verbinding staat een beetje open, maar je hebt dat mooi opgelost door er wat stof in te schuren . Ik ken pro's die minder nauw kijken...

'k Heb maar één bedenking: zijn je notenhouten panelen niet te breed?
    Omdat je een enorm breed paneel gebruikt hoor je ook rekening te houden met het werken krimen en uitzetten dan) van het hout, wat op zo'n breedte niet gering zal zijn vrees ik.
    Zijn de groeven waar je panelen inzitten diep genoeg om die werking op te vangen?
    Meestal worden er voor zo'n brede stukken minimum twee panelen in gezet, maar dan zou het bed er heel anders uit zien natuurlijk.

Voor de rest een heel mooi geheel! Ik vind de combinatie noten/eiken heel mooi, waar heb je dat idee opgedaan?

Groeten,
    Steven

Forum Rechten