kopsekant van aanrechtblad behandelen

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Beste mensen.
ik ben bezig mijn keuken te moderniseren, nu ben ik met het aanrechtblad bezig.
het word een L-vormig blad de hoek word gemaakt onder 45graden lamellos voor de hoogte passing en draadstangetjes om de bladen aanelkaar te monteren. Mijn vraag is nu wat is de beste manier om de kopsekanten van deze verbinding mee te bewerken om vocht intrekken te voorkomen. het betrefd een blad van geperste houtvezel.

gr Frank.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Persoonlijk zou ik er een lekkere laag tec 7 op smeren, en zorgen dat er overal uitkomt als je de
montagestangetjes aantrekt.
Daarna de overtollige tec verwijderen, en het zal wel dicht zijn ;) .

Ik hoop dat er een laag formica op ligt?
Meestal wordt zo'n blad niet op 45 graden gezaagd, maar enkel de ronding in- en weggefreesd.
Verder bestaan er ook profieltjes op de markt om de ronding te overbruggen.

Succes ermee!

Steven
 

burijn

Actieve deelnemer
8 dec 2010
53
0
Siliconenkit kan ook, dit kun je ook op de zaagkanten van de spoelbak gebruiken.
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
hallo
ik heb de tec 7 gekocht mooi ingepakt en onder de boom ermee, dan weet je ook wat er met de kerst dagen op het programma staat van de keuken battle
gr frank
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
beste.
heb mijn aanrechtblad gelijmt met tec 7 lijm/kit , verwerking ging best goed alleen de de overtollige lijm verwijderen was wat minder. Nu afwachten en zien hoe het houd.
gr Frank
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.