houtdraaibank ????

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
Beste mede-houtbewerkers,

Een tijdje geleden heb ik via marktplaats een draaibank aangeschaft.
Ik had deze eigenlijk alleen gekocht omdat er een mooie set beitels bij zat, en ik had zoiets van ik verkoop hem wel weer.
Na de draaibank een beetje te hebben gereinigd eens even proberen hoe het draait.
Ik was echt verbaasd hoe fijn deze draaide, gewoon super, dus die gaat niet meer weg.
Nu is alleen mijn vraag is er onder jullie iemand die weet om welke draaibank het hier gaat want kan nergens een merk of iets anders vinden, ook niet op internet.

Attached files
 

tuoh

Oud hout
Het zou me niet verbazen wanneer je mocht ontdekken dat je bank het levenslicht zag in het voormalige Oost Duitsland, en dan meer bepaald in Seiffen, het mekka van het houten speelgoed draaien.

Je stelt je vraag daarom ook beter eens bij onze oosterburen.
Bijgaand een foto van een plaatselijk vervaardigde draaibank uit Seiffen, die lijkt wel wat op de jouwe,maar is vermoedelijk ouder.

Je draaibank lijkt me niet direct een stukje huisvlijt, maar meer een plaatselijk product dat gaandeweg geëvolueerd is. Blijkbaar werden die dingen in elkaar geschroefd door, of voor de fa. Ulbricht in Seiffen.

Mvg,

André

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.