Klauwplaat Huvema Draaibank

Duizendpoot

Nieuw lid
16 dec 2011
5
0
Hallo,
Ik was zo benieuwd hoe dat houtdraaien in zijn werk gaat, dat ik een leuke draaibank
heb aangeschaft. Echter wat later op de rit ontdekte ik dat een klauwplaat niet mag ontbreken.
Echter de fabrikant maakt ze niet meer en de aansluitingen van andere klauwplaten
zijn de maat 33 x 3,5. Dit past niet op de machine. Ook een tussenverloop kan ik niet
vinden.
Is er iemand die toevallig een klauwplaat te koop heeft voor een Huvema HV 1000-2?
of een idee waar ik nog niet aan gedacht heb..

Ik hoor graag van jullie..

Johan
 

Duizendpoot

Nieuw lid
16 dec 2011
5
0
Hoi Rene,

Met de hulp van de buurman zijn we eruit..
De spil van de machine is metrisch fijn. M20 (20 x 1.0)
Ben benieuwd naar je antwoord..

Groet,

Johan
 

Duizendpoot

Nieuw lid
16 dec 2011
5
0
Hoi,

Nee, het is inderdaad M20x1.0 .
In Duitsland vond ik wel een Drechselfutter met een M20x1.0 bevestiging.
Echter deze kost bijna €300,-
Ik wil er eigenlijk 1 bij HBM kopen / voor minder dan de helft.

Ik zag bij Babtist ook verloopbussen zonder schroefdraad (die ku je dan zelf tappen)
echter ik ken niemand die draad kan snijden
 

Aad

Actieve deelnemer
24 jul 2009
59
0
Hallo,
Misschien kun je Buitelaar beter eerst even bellen. Bij mijn Buitelaar chuck CK4-4N is een verloop bijgeleverd van buitenwerks M33 naar binnenwerks M20 fijn. Op de foto van de link kun je dat, weliswaar bij een ander type, goed zien. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

http://buitelaar.nl/comasy/templates/pr ... uctid=3182

Gr.

Aad.
 

Duizendpoot

Nieuw lid
16 dec 2011
5
0
Hoi Aad,

Ik was gisteren bij deze man. Mooie klauwplaten.
Echter wat je mailt aan link gaat over een andere maat. 33naar 20fijn heeft hij niet.
Ik kijk dus nog even verder..
Bedankt

Johan
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
mag ik je aanraden een klauwplaat van een ander merk te kopen dan die van huvema. (groene op oranje plaat) deze zijn namelijk van een soort gietijzer en zijn erg slecht, en kunnen zelfs afbreken als je er een flink stuk hout aan schroeft. (3 keer raden hoe ik daar achter gekomen ben..)
 

Duizendpoot

Nieuw lid
16 dec 2011
5
0
Hoi Mark,

Gisteren gebeld met Huvema Nl, deze kon / wilde me niet helpen.
Ik was toen nog op zoek naar de exacte draad van de machine, dus op mijn vraag dat even te
bekijken werd ik afgewimpeld.
Dus wordt vervolgd....
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Duizendpoot zei:
Hoi Aad,

Ik was gisteren bij deze man. Mooie klauwplaten.
Echter wat je mailt aan link gaat over een andere maat. 33naar 20fijn heeft hij niet.
Ik kijk dus nog even verder..
Bedankt

Johan
Er zijn wel "blanco" adapters. Hier kun je de des gewenste draad op laten snijden.
 

charadee

Nieuw lid
13 okt 2009
5
0
IK heb er één laten maken bij een metaaldraaier in de buurt , deze heeft de draad opgemeten en kwam uit op
3/4" withworth - M33x3,5 de kosten vielen mee.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Hoe duur was de adapter.

Want ik heb ook een huvema draaibank. En moet ook een adapter hebben.
 

HoutjeBijten

Nieuw lid
24 dec 2015
1
0
IK heb er één laten maken bij een metaaldraaier in de buurt , deze heeft de draad opgemeten en kwam uit op
3/4" withworth - M33x3,5 de kosten vielen mee.

Gelukkig ben ik niet de enige met dit issue. Ik begon me al bijna onkundig te voelen...Ik heb dus inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb met een draadmal de schroefdraad op de as van mijn draaibankje opgemeten en kwam uit op 10G 3/4" (Whitworth). Is dat hetzelfde als die van jouw? En kun je me vertellen waar ik zo een blanco M33 addapter kan bestellen? Ik was deze al eerder tegengekomen maar heb ondertussen moeite om hem weer te vinden!

Bij voorbaat dank!
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Oneway maakt de beste chucks, en die hebben of kunnen jou een chuck leveren met de maat van incert die op jouw bank past, als ze hem niet in voorraad hebben maken ze er een voor jou bank.
Het mooiste is dat als jij een andere bank aanschaft die encert kunt verwisselen voor de maat die op je nieuwe bank past.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Je zou eens kunnen proberen bij H.B.S Fijntechniek in Hilversum, ik moest pas een bronzen verloop bus hebben voor een kraanaansluiting die heb ik daar laten maken. Je moet wel alle gegevens van wat je hebben wilt goed op papier zetten.

Ik heb verder geen binding met deze firma.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.