plastic handvat opknappen ??

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Foto''s zeggen soms genoeg. Ik wil ze graag opknappen, ik vind het leuk ze in de stijl te houden. Maar hoe krijg ik ze weer toonbaar??

Attached files
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik zou ze hoogstens schoonmaken. WD 40 maakt soms verrassend schoon. Je mag best zien dat ze gebruikt zijn. Zelf ben ik bezig met een paar nieuwe handvatten te maken van Lacewood (gescoord bij Rick) voor mijn Stanley schaaf. Dit omdat ik het plastic niet mooi vindt. Weggooien doe ik het niet. Wie weet is het over 30 jaar weer waardevol. :lol: :lol:
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Hoi Hugo,
Probeer eens een stukje op te schuren en dan poetsen met Koperpoets of Commandant die groene blikken.
Zo repareer ik altijd Bakelieten Telefoons, zelfs beschadigingen zijn goed te repareren. Zou doe ik het ook met verkleurde Ericofoons helemaal schuren en dan poetsen,poetsen en poetsen.
Gr
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Ron

Dat schuren, is dat een beetje schuren of is dat schuren tot het MAT is?

Wim, ik heb ze al met WD40 behandeld. is een prima poetsmiddel maar op plastic moet het beter kunnen, hoop ik.
Beiden bedankt
 

poolvos

Actieve deelnemer
28 aug 2010
318
0
69
Rotterdam
www.ericofon.nl
Schuren tot hij weer lekker glad aanvoelt je hebt de mazzel dat je niet op de kleur hoeft te letten, dus lekker schuren indien nodig met fijn schuurpapier nog is schuren en dan poetsennnnnnnnnnnnnn.
Gr
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik heb een setje hout uit Zwolle. Dus het zal er wel van komen. jammer dat je dan ook de NAAM kwijt bent. Maarja het is wel zo origineel mogelijk.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Gewoon vervangen met het Zwolsche hout. Handvaten zien er wel erg slecht en erg lelijk uit.
Je kan de originele handvaten nog altijd bewaren, wie weet brengen rapier schaven ooit goud geld op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.