Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

plastic handvat opknappen ??

Foto''s zeggen soms genoeg. Ik wil ze graag opknappen, ik vind het leuk ze in de stijl te houden. Maar hoe krijg ik ze weer toonbaar??

Attached files

Re: plastic handvat opknappen ??

Ik zou ze hoogstens schoonmaken. WD 40 maakt soms verrassend schoon. Je mag best zien dat ze gebruikt zijn. Zelf ben ik bezig met een paar nieuwe handvatten te maken van Lacewood (gescoord bij Rick) voor mijn Stanley schaaf. Dit omdat ik het plastic niet mooi vindt. Weggooien doe ik het niet. Wie weet is het over 30 jaar weer waardevol. :lol: :lol:

Hoi Hugo,
    Probeer eens een stukje op te schuren en dan poetsen met Koperpoets of Commandant die groene blikken.
    Zo repareer ik altijd Bakelieten Telefoons, zelfs beschadigingen zijn goed te repareren. Zou doe ik het ook met verkleurde Ericofoons helemaal schuren en dan poetsen,poetsen en poetsen.
    Gr

Hallo Ron

Dat schuren, is dat een beetje schuren of is dat schuren tot het MAT is?

Wim, ik heb ze al met WD40 behandeld. is een prima poetsmiddel maar op plastic moet het beter kunnen, hoop ik.
    Beiden bedankt

zo te zien zijn ze op verschillende plekken gelijmd
    die plekken zul je toch altijd blijven zijn
    persoonlijk zou ik ze opnieuw maken van hout en deze bewaren
    plastic is toch niet echt super stevig he

Schuren tot hij weer lekker glad aanvoelt je hebt de mazzel dat je niet op de kleur hoeft te letten, dus lekker schuren indien nodig met fijn schuurpapier nog is schuren en dan poetsennnnnnnnnnnnnn.
    Gr

Ik heb een setje hout uit Zwolle. Dus het zal er wel van komen. jammer dat je dan ook de NAAM kwijt bent. Maarja het is wel zo origineel mogelijk.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Gewoon vervangen met het Zwolsche hout. Handvaten zien er wel erg slecht en erg lelijk uit.
    Je kan de originele handvaten nog altijd bewaren, wie weet brengen rapier schaven ooit goud geld op.

Forum Rechten