Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Nat gedraaide Kersen ???

Dit werkstuk is lekkere nat gedraaid en tot op heden geen scheuren staat nog wel lekker koel
    Gr

Attached files

Re: Nat gedraaide Kersen ???

heb de laatste tijd ook enkele schaaltjes van kersen gedraaid
    stukken had ik ergens in een bos gevonden en zo te zien lagen ze er al enkele maandjes/jaren
    helaas met droogscheuren er al in
    persoonlijk vindt ik het bij sommige schalen niet echt uitmaken mits ze klein zijn
    echter heb ik ondervonden dat kersen moeilijk droogt als het echt nat is

verder een erg mooie schaal

wel een pluspuntje aan dat kersen is de geur!

Een mooie schaal van prachtig hout. Zuiver gedraaid en afgewerkt zo te zien. Persoonlijk (smaken verschillen) zou ik het mooi vinden wanneer de zeeg aan de binnenkant van de schaal ook terug te vinden zou zijn in de poot. Dus de voet van onderop in een dezelfde boog naar boven, waarbij de aansluiting aan de onderkant van de schaal iets kleiner is dan de onderzijde van de voet. Het ontwerp straalt dan meer rust en gratie uit en de vorm en het hout krijgen dan alle aandacht.
    Maar ja smaken verschillen...............
    vr.gr. Jan Pranger.

Hoi Jan,
    Heb je bericht een paar keer gelezen en denk wel te weten nu wat je bedoeld. Hij is inderdaad laat in zeggen wat onrustig . Maar bedankt voor het advies.
    Gr
    Ron

Mooi hout en netjes afgewerkt. Ik zou de binnenkant van schaal in dezelfde vorm maken als de buitenkant en de voet halveren. Maar het is niet mijn project en ik vind deze schaal leuk. Misschien een paar bonbons erin en het zou zo maar de smaak van veel meer leden kunnen zijn. :lol: :lol:

Goed idee van de binnenkant nemen we mee voor de volgende maar als hij vol zit met pralines dan zie je het toch niet meer
    Gr
    Ron

Dat vol zitten duurt niet zolang.

Forum Rechten