bestelling geplaatst bij workshopheaven.com

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Heb vandaag een bestelling geplaatst bij workschopheaven.com.

Wilde eerst alleen de Quangsheng no. 62 Low Angle Jack Plane lanehttp://www.workshopheaven.com/tools/Quangsheng_No._62_Low_Angle_Jack_Plane.html bestellen. maar bij het betalen zag ik dat ze nu 10% korting hebben dus ook maar gelijk de Narex 8116 Cabinetmakers Chisels Set of 12 http://www.workshopheaven.com/tools/Narex_8116_Cabinetmakers_Chisels_Set_of_10.htmlbesteld die ik eigenlijk voor mn verjaardag in April zou krijgen van mn moeder... Maar ja moeilijke tijden met weer een mogelijke recessie dus dan maar voordelig nu al bestellen en ja vervelend zal het niet zijn om er al goed 4 maanden eerder mee te spelen.

Ben benieuwd wanneer het binnen komt en zal dan mn ervaringen delen.

Bram
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Bram, dat ziet er goed uit (die schaaf), ik begrijp dat je nog geen ervaring hebt met dit merk? Overigens zijn de reviews die ik heb gelzen goed.

Klopt het dat je bij bestellingen boven £100 geen verzendkosten hoeft te betalen?
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
ja klopt dan is het gratis verzenden.

Heb wel ervaring met Quangsheng in de vorm van peaktool (no 6 en low angle block plane) en ben ik zeer content over.

Narex is nieuw voor me maar heb me laten leiden door de verschillende zeer positieve kritieken!

Bram
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Wow, mooie aankopen !! Zo'n low angle plane lijkt me ook nog wel eens wat, echter is er nog geen situatie geweest waar ik deze nodig had. De kwaliteit lijkt inderdaad erg goed te zijn, je leest er tenminste goede dingen over. En dan nog een mooie set beitels.......ik ben jaloers.......
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ja die #62 van QS heb ik ook al naar gekeken. Die zou niet misstaan hier op de pplank. Maar ja, die crisis he! :eek:

Het merk en de leverancier is in elk geval niks mis mee, heb ik beide goede ervaringen mee.
Veel plezier met je nieuwe spullen.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Zeker mooie aankopen. De Narex beitels ga je denk ik geen spijt van krijgen (de schaaf ook niet overigens..) Ik heb ze zelf ook en bevalt prima.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
GMPF*%$#@^ Kom ik thuis briefje van de UPS... Heb het gemist! laat het nu morgen op mijn werk afleveren! Dus kan morgen hoe het is afgeleverd door Workshopheaven.

Bram
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Woodworker zei:
Baptist is ook bezig met de low angle schaaf, allen dan onder hun label Peak Tools.

http://www.baptist.nl/webwinkel_product.asp?c=1&gid=11&sid=66&pid=9583&detail=true

Klopt heb eerst, voordat ik bestelde bij Workshopheaven.com, contact opgenomen met Titus Baptist of zij hem ook in het assortiment zouden nemen. Kreeg zeer snel reactie dat hij het ging onderzoeken en een tijdje later kreeg ik een mail dat ze hem ook zouden gaan aanbieden. Helaas maar met 1 schaafbeitel en duurder dan bij workshopheaven.com. Dus de keuze was zeer makkelijk om hem dan maar in Engeland te bestellen. Ben graag klant bij Baptist, maar mijn portemonnee regeert de keuze tussen voordeliger en meer en duurder en minder zeer verstandig.

Bram
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Vandaag de bestelling ontvangen. Keurig verpakt! Eerst de mooie schaaf! wat een beauty! Zou hem zo in de kamerkast zetten! Daarna de beitels. zo 12 zijn er wel erg veel als je eerst maar 4 bahco's had... Zit netjes een magneetstrip bij, maar ik denk dat ze in een zelfgemaakte houder komen in mn nog te bedenken toolcabinet.

Alleen toen... mmm wat schetst mijn verbazing... moest ik niet 3 verschillende schaafbeitels hebben... Wat blijkt... Heb ik 2 maal een schaafbeitel geslepen in een hoek van 25 graden en 1 maal een in een hoek van 38 graden. Alleen geen 1 in een hoek van 50 graden...

Heb net 2 maal gemaild, de eerste keer de foto vergeten. Ik heb er volle vertrouwen in dat het prima goed komt. Zulke foutjes gebeuren met als voordeel dat je gelijk de service kan testen!

Bram

Attached files
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Klopt het dat het bed van deze schaaf 12 graden is?

Dat betekent dat als je de schaaf van 38 graden plaatst je de schaafhoek van 50 graden hebt

Ziet er verder mooi uit
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
je schaafhoek bij een schaaf met de vouw naar boven is de hoek waarin de beitel geslepen is plus de standaard hoek. dus heb je twee beitels waarmee je schaaft in een hoek van 37 graden en één met een hoek van 50 graden. dan zou ik een beitel met een schaafhoek van 45 graden missen, en dus een geslepen hoek van 33 graden? Of denk ik nu verkeerd?

wel te gek dat je er drie beitels bij krijgt, hou ik in gedachten
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Je kan de beitels natuurlijk altijd zelf slijpen in wat voor hoek je ook maar wilt. Er is niets heiligs aan 45 graden. Dat is gewoon een compromis tussen 40 en 50 graden.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
janvandijk zei:
je schaafhoek bij een schaaf met de vouw naar boven is de hoek waarin de beitel geslepen is plus de standaard hoek. dus heb je twee beitels waarmee je schaaft in een hoek van 37 graden en één met een hoek van 50 graden. dan zou ik een beitel met een schaafhoek van 45 graden missen, en dus een geslepen hoek van 33 graden? Of denk ik nu verkeerd?

wel te gek dat je er drie beitels bij krijgt, hou ik in gedachten

ik mis nu de beitel die op 50 graden is geslepen en daardoor een werkt in een hoek van 50 +12 = 62 graden wat een effect geeft van een schaapbeitel. Heb nog geen reactie gehad van Workshop Heaven hoop dat snel te krijgen.

Bram
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Zeg Bram, waarom zet je er zelf niet even een microrandje op in de hoek die je zelf wilt? Dat bespaart je het zoeken naar verpakking, inpakken, op de fiets naar het postkantoor gaan, in de rij tot je aan de beurt bent en daarna weer wachten op het retourpakketje. Zet dat ding in een slijphulp, stel de gewenste hoek in, haal hem een paar keer over de 1000 grit steen en daarna over de 8000 en binnen een minuut ben je klaar.

:p
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
van 25 graden naar 50 is een heel eind. en het is ook een principe kwestie. Als ik iets bestel dan wil ik ook het gene krijgen wat ik heb besteld. Maar het is een alternatief inderdaad.

Bram
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Nee dat is geen heel eind, want je hoeft aleen maar een heel smal randje op de gewenste hoek te slijpen, niet de hele vouw. En aangezien je ze toch even moet slijpen voor gebruik....

En principe, tja: choose your battles. ;)
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik heb vandaag contact gehad met Matthew van Workshop Heaven en ik mag de extra 25 graden schaafbeitel houden en krijg een 50 graden schaafbeitel opgestuurd!

Mooie service!

Bram
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.