Lintzaag

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Zijn dat fijne schroef machines?
Ik kan er nu via school aan komen voor een honderd of 3 geloof ik, de 1,5ah was iig 180,- ex met een torx bitset.
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
deze tipt precies aan de dewalt 18 v 3 ampere, dus als je er aan kan komen zeker doen!
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Ja ik heb dat oude model nog en dat heb ik eik nog maar een half jaar op zen hoogst en ik heb nog meer oude schroef machines liggen.
Ik ben aan het twijfelen haha
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Joehoeeee!!!!!



Eindelijk de motor de goede kan op gekregen.
Bleek een condensator motor te zijn, dus de condensator om gekeert en hij draait eindelijk met de klok mee.

Project ligt verder een beetje stil aangezien ik voor mijn verjaardag (16 janu) eindelijk 16 word en moet er dus achter in de tuin in een oude schuur een kroeg worden gebouwd.


Achja we knooien mooi door!
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Vakantie is begonnen, dus de lintzaag moet maar eens afgemaakt worden.


Heb een nieuwe 1/3 HP moter weten te bemachtigen en heb opt werk ALLE onderdelen klaar gezaagt.

Heb nieuwe lagers bestelt van 15 mm ipv 12 zodat die mooier in een plaatje WBP kan worden verzonken.

Vandaag 1 wiel weten te draaien met een 10 graden kroon, poh wat een klus zeg!


Ik zal zo de schuur eens induiken op foto'tjes te maken
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
foto's


Poelie draaien
Ik heb alles gewoon gedraait met normale bahco hout beitels :p
Foto-FAGU6PEP.jpg


Foto-6GTW78MG.jpg


Kijken als alles past
Foto-AMEVNVX6.jpg

Foto-IYEI7A6W.jpg

Foto-MJCMLFHT.jpg

Foto-EZTMG6FS.jpg

Foto-OHMZJTHD.jpg

Foto-PYGD6S3S.jpg



Motor der aan

Foto-VGRGLTQU.jpg
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Hoppa, zaaglint is besteld!

Hopelijk heb ik heb dinsdag binnen en dan zal ik eens even kijken hoe de lintzaag werkt
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
En hij werkt!!!!!!!


Heb er zonder bladgeleiding al een stuk of wat 50x50 balken geschulpt!!



Foto-JXIEOTVC.jpg

Foto-ME6LTUAT.jpg

Foto-TV3M8AWJ.jpg


nu nog ff de v snaar spannen en de behuizing maken
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.244
291
Heelsum
Hoi Patrick, mooi hoor, je hebt je een mooi klusje op de hals gehaald. Ziet er uit als al een mooi stukje huisvlijt.... Wel link zo dat ding aan zonder bescherming, zon lint kan rare dingen doen als het eraf springt
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Hallo,



Lintzaag is eigenlijk nooit "echt" af geweest, heb er een stuk of wat cls'en en wat plaatmateriaal mee gezaagt, maar door omstandigheden project niet verder kunnen voortzetten..


Maar wil eigenlijk vant winter wel weer beginnen met het bouwen
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Patrick, nu MichelvdD dezelfde lintzaag aan het bouwen is, is er hernieuwde belangstelling. Idee om je fotos en je filmpje te herplaatsen?

Waren er technische redenen dat je de bouw afbrak? In dat geval zijn we natuurljk geinteresseerd in details :)

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.