Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

frezen met 45 graden verlijmfrees

Hallo

Ik heb een 45 graden verlijmfrees aangeschaft van jvl en ik krijg het niet voor elkaar om ze in verstek in te frezen. Ik maak gebruik van een freestafel met bovenfrees erin en leg daar de plank in en krijg dat een mooie groef, maar hoe moet ik de 2e plank plaatsen om ze haaks in elkaar te laten vallen?

Ik hoor het graag

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: frezen met 45 graden verlijmfrees

Als ik het goed begrijp is het de frees die zowel voor hoekverbindingen dient als voor houtverbredingen. In dat geval moet het tweede stuk verticaal geplaatst worden. Als je de website van andere frezenleveranciers (CMT, Freud) raadpleegt krijg je meestal wat meer informatie.

Attached files

Hoi Harm,

Wil je verbreden, dan moet je beide planken liggend (grote oppervlak onder) over je tafel halen. Wil je een verstekhoek maken, dan moet je één van beide planken liggend over de tafel halen en de andere staand (kleine oppervlak onder). Afstellen van je machine is vervolgens het sleutelwoord voor een goed resultaat (is het dat niet altijd?).

Veel plezier ermee!

Hoi

Bedankt voor je jullie reacties. Na veel proberen en aan de hand van deze handige video http://video.google.com/videoplay?docid ... 3866234211 is het gelukt. Nu een mal maken voor de volgende keer

Mal maak je het makkelijkst door gewoon wat afvalhout direct te frezen als je de juiste instellingen hebt gevonden. Dan is de volgende keer een goedkoop fluitje.

@lex

Ik zag op de site van JVL ook de verlijmfrezen. Ik zag dat ze beschikbaar zijn in twee hoogtes.
    Onder andere deze met een hoogte (l1)van 21 mm en een kleinere met een hoogte van 14 mm.

http://shop.jvl-europe.com/epages/61...roducts/834453

Ik neem aan, dat deze hoogte dan ook de beperking in de dikte van je plaatmateriaal betreft?

Er is eigenlijk maar één hulpstuk dat universeel is en dus op iedere houtdikte werkt. Dit is een prachtig en vrij uniek werkende tool. Het helpt je in no time en zonder enige ingewikkelde metinging deze zgn Lock Miter Bits (dwz de 45 graden bits, zoals de Freud 99-034) exact juist in te stellen op je freestafel. Niemand anders is nog op het idee gekomen dat zo te doen en de tools is inmiddels wel gepatenteerd... Zonder deze GrooveCenter is het echt een heidens karwei om dit goed te krijgen.
    Kijk op www.valfortools.com. Je kunt reageren op de site en infomeren hoe het te bestellen.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Voor het archief nog een link met instructies voor dit soort frezen. http://www.mlcswoodworking.com/shops...r_video_anchor
    Ze verkopen ook de mallen om ze in te stellen, maar dat lijkt me makkelijk zelf te maken.

wow dat lijkt mij ook handig.. Gaat dat ook werken op mijn groene bosch (pof 500) of heb je meer vermogen nodig? Ik wil er dan ook 18 MM multiplex mee frezen...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Voor het archief nog een link met instructies voor dit soort frezen. http://www.mlcswoodworking.com/shops...r_video_anchor
    Ze verkopen ook de mallen om ze in te stellen, maar dat lijkt me makkelijk zelf te maken.
    Kan je deze frezen ook gebruiken op 'onze' europese bovenfrezen, ik heb een typische dewalt?
    Ze zijn namelijk een stuk beter geprijsd dan het CMT alternatief...

Forum Rechten