Melvin stelt zich voor

Keppel

Nieuw lid
28 nov 2011
8
0
Utrecht
Hoi,
Na een weekje mee lezen heb ik me aangemeld. Ik ben dus Melvin Keppel, 23 jaar. Nog 1 maand wonend bij mijn ouders in Beesd. Diploma meubel-design op zak maar werkzaam in de standbouw. Af en toe maak ik nog eigen meubels, nu ben ik bezig met mijn eigen keuken voor in me eerste appartement.
De laatste maanden ben ik weer verliefd geworden op massief hout en ambachtelijke meubels. De komende tijd wil ik zo veel mogelijk meubels maken voor mezelf.

Op me werk hebben we een SCM platenzaag en een afkortzaag. Ook een aantal handmachines maar niks om massief hout mee te bewerken.

(Bij mijn werk doe ik de werkvoorbereiding en het ontwerp van de stands, hierdoor kom ik niet zo vaak in de werkplaats als ik zou willen. Daardoor wil ik dit in mijn eigen tijd weer oppakken.)
 

Keppel

Nieuw lid
28 nov 2011
8
0
Utrecht
Het is zeker een wondere wereld als je het vergelijkt met plaatmateriaal waar je voor elke verbinding een schroef kan gebruiken omdat het daarna toch weer geplamuurd word, of zelfs uit het zicht is.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Welkom op ons forum Melvin. Een meubeldesigner, wow, daar kunnen we nog wat van opsteken. Wat zijn b.v. de basismaten voor een comfortabele stoel op te lezen, tv te kijken etc.??

jaap
 

Keppel

Nieuw lid
28 nov 2011
8
0
Utrecht
@ jaap
Officieel meubeldesigner ja, maar moet nog heel veel leren. De maten weet ik zo niet uit me hoofd, er is een boekje genaamd "de menselijke maat". Hierin staan richtlijnen om mee te beginnen, daarna is het vooral uitproberen wat lekker is, het kunnen soms hele kleine aanpassingen zijn. Als ik vanavond thuis ben zal ik wel even kijken of ik iets kan vinden.

Het staat niet in het boekje, maar over het algemeen is een stoel 45 cm hoog, als de zitting 5 graden naar beneden loopt naar achteren en die ook 45 cm is. En dan de rugleuning in een haakse hoek met de zitting. Voor een wat luie stoel kan die wat lager zijn en de hoek een paar graden aanpassen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.