nieuw hier

mx170

Nieuw lid
4 dec 2011
5
0
hallo even voorstellen.
ik ben martin 34 jaar oud woonachtig in een dorpje onder leerdam.
ben werkzaam als voorman hovenier.
10 jaar geleden hebben we een huis gekocht uit 1890 en deze drastisch eigenhandig verbouwd .
daar is de liefde voor hout geboren/blijven hangen.
vorig jaar heb ik een half jaar plat gelegen als gevolg van een hernia en heb ik houtdraaien ondekt is geweldig,verder maak ik graag alles van kaarsen standaard tot complete aanbouwen.

groeten martin
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Welkom Martin, ik zag al wat werkstukken voorbijkomen bij de houtdraai-afdeling. Ben zeer benieuwd naar de komende werkstukken
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
martin je bevind je in een gelukkig positie. als hovenier kom je waarschijnlijk vaak mooie houtsoorten tegen. fijn om te horen dat je ook aan het draaien geslagen bent.
mocht je ooit een flinke lading stammen hebben die je zelf niet weg kan werken dan mag je mij altijd contacteren. ik wil het e.v.t zelf ter plekke in blokken zagen en meenemen, geen stam is mij te dik om te gebruiken (ben in bezit van een zware kettingzaag)
ik woon namelijk redelijk dichtbij leerdam.

groetjes,

mark van zee
 

mx170

Nieuw lid
4 dec 2011
5
0
bijzondere houtsoorten genoeg het is maar wat je er in ziet.
zo heb ik peren liggen met een soort vlam in het hout terwijl peren normaal vrij zaai is.
zo heb nog hulst cornus taxus walnoot duindoorn krent koelrotheria olijf liggen.
komende werk stukken weetje nooit heb erntig gebrek aan tijd andere hobby"s

groet martin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.