MDF lijmen

PaulB

Actieve deelnemer
2 sep 2010
39
0
Weet iemand dit?
Wanneer ik MDF grond, licht schuur, en weer grond, kan ik het dan nog verlijmen; is het dan net zo sterk als wanneer ik het eerst lijm?
Wanneer ik eerst kan gronden vergemakkelijkt dat het verven na de verwerking van het MDF in een specifiek geval...
Dank
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Het beste is om de verlijmen stukken af te plakken met crepe tape.
Waardoor er geen verf op komt.

Je kan wel verlijmen op verf maar de lijmverbinding zal nooit zo sterk zijn als direct op mdf.
Gezien je eigenlijk verlijmt op de verflaag.
 

PaulB

Actieve deelnemer
2 sep 2010
39
0
Dank :)
Edit:
Ik heb de panelen eerst voorbewerkt (vetvrij, schuren, gronden, schuren, gronden) en daarbij de te verlijmen delen die niet worden uitgefreesd afgeplakt. In combinatie met duvels. Dat had ik voor de vakken ook moeten doen - te laat :cry:
Omdat ik het niet zag gebeuren dat ik de gleuven voor de vakken netjes uitgefreesd zou krijgen heb ik toch maar de moeite genomen om een Kress te monteren op mijn router die ik had gebouwd voor andere doeleinden. Het resultaat is verbluffend, had ik nooit met de hand voor elkaar gekregen. Zie hieronder het resultaat.

Overigens kwam ik er net te laat achter dat de MDF platen die volgens de winkel "8.0 mm" dik waren, in werkelijkheid 8.2 mm dik waren. Die ".0" had er dus niet mogen staan. Dus de volgende keer kan ik de gleuven 8.2mm breed maken :D

Attached files
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Nee niet van uit gaan dat nou altijd mdf 8 mm, 8.2 mm is. Bij elk pak hout is dit verschillend. Voor het frezen altijd eerst het desbetreffende paneeltje opmeten wat in de sleuf moet komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.