Ernst stelt zich voor

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
302
184
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Ik ben Ernst Kühne, 51 jaar en, hoewel mijn naam anders doet vermoeden, geboren Rotterdammer.
Ik werk in de automatisering en heb de laatste jaren het houtbewerken ontdekt als perfecte manier om mooie dingen uit mijn handen te laten komen.
Inmiddel woon ik al 23 jaar in Deventer, waarvan de laatste 9 jaar in een heel oud monumentaal pand in het centrum. Daar ben ik ook echt fanatiek gaan klussen; in 5 jaar (met tussenpozen) heb ik het hele pand van binnen verbouwd.
In de gewelvenkelder heb ik een werkplaatsje gebouwd en daar ben ik lekker aan het houtbewerken.
Zo maak ik soms prototypes van stoelen voor een broer die stoelen ontwerpt, maak ik houten onderdelen voor lampjes die mijn dochter ontwerpt, maak ik soms meubels voor collega´s, samen met een houtbewerkingsmaatje.
Onlangs een superrobuust grenen bed gemaakt voor de dochter van een collegaatje en een kast (helaas uit steigerplanken) n nu bezig met een houten "zweefstoel" zonder achtepoten.
Enkele jaren geleden heb ik ook, om het echte handwerk te leren, 2 houtbewerkingscursussen gevolgd bij Jos Filart van www.cursushout.nl in Hengelo.
In mijn werkplaats heb ik een Emcostar combinatiemachine (cirkelzaag, lintzaag, stationaire schuurband, draaibank, profielfrees, etc) en een eumenia afkortzaag en een inca schaaf en vandiktebank.
Allemaal kleinere maar degelijke machines, perfect voor het kleinere werk.

Voor het grotere werk gebruik ik een Robland K31 combimachine van mijn houtbewerkingsmaatje.
Ik wil het forum graag gebruiken om ervaringen uit te wisselen. en zie nu al dat dat volop gebeurt.

En ja, ook ik ben lang van stof!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.