draadloze niet tacker

Dennis79

Nieuw lid
13 aug 2011
10
0
Dag iedereen,

Ik zit tegenwoordig veel in de systeemplafonds en wij gebruiken 2 verschillende tackers om het kanthout en het hoeklijn te schieten. Nu zal het veel schelen als ik dit draadloos kan doen, omdat de slang altijd onder je steigerwielen beland. Ik heb maar 1 machine gevonden die nieten van 16-50mm kan schieten. 16mm voor hoeklijn en 50mm voor het kanthout, maar dit is de Paslode Impulse IM200/50 S16 en deze werkt op gas en ik vind 25 euro voor 1 gaspatroon (1000 nieten) te duur.

Kent iemand een accutacker die dit wel kan?

Ik heb wel gezien dat makita een accutacker heeft tot 22mm (BST220RFX) en ik zou het kanthout kunnen schieten met een accutacker waar spijkers in gaan, maarja dan loop ik weer tegen een duurdere aanschaf en 2 machines.

Mvgr, Dennis.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Het kanthout bevestig je zeker ook vaak op steen? Of hoeft je tacker alleen op hout te nieten?
Senco heeft de Fusion, deze werkt met stikstof en accu, daar zijn ze gemiddeld wel positief over. Deze is volgens mij ook alleen voor hout en weet niet wat voor spijkerlengte's er in gaan.
Als je ook vaak een haspel op je rolsteiger hebt liggen zou je ook kunnen overwegen om voor een kleine compressor te gaan en deze aan je steiger te hangen en met een korte slang te werken.

Mvg, bjorn
 

Dennis79

Nieuw lid
13 aug 2011
10
0
Steen boor ik gewoon met een accuklopboor, meestal schiet ik met nieten of t-nagels kanthout op gipsplaten of stucwerk. Klinkt onkiedonkie, maar zit zo vast als een huis. Met je kamersteiger over een haspelkabel heen rollen is ook een crime. Zeker als je hoog staat met je steiger.

De senco fusion is overigens ook een spijkertacker en ik zou graag maar 1 machine hebben voor beide lengtes nieten ipv 2. Hij is ook niet erg goedkoop. Wel prachtige techniek trouwens.
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
moet je ook eens kijken voor paslode daar werk ik mee erg fijne machines.
 

Hugo

Actieve deelnemer
21 sep 2008
39
0
ik heb een dewalt dc618 op een accu, die kan dat volgens mij ook (al gebruik ik nooit zulke lange nagels)
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
Ik moet zeggen van een accupistool, doe niet want de slagpen krijg op een punt maar een knal, doordat het een draaiend mechanisme is. maar dat is bij de perslucht/gas niet zo daar krijgt de slagpen op alle plekken een knal dus verdeelt die het. en bij een accupistool gaat de slagpen erg snel vast zitte.

Wander
 

Hugo

Actieve deelnemer
21 sep 2008
39
0
Wander zei:
Ik moet zeggen van een accupistool, doe niet want de slagpen krijg op een punt maar een knal, doordat het een draaiend mechanisme is. maar dat is bij de perslucht/gas niet zo daar krijgt de slagpen op alle plekken een knal dus verdeelt die het. en bij een accupistool gaat de slagpen erg snel vast zitte.

Wander

Dit verhaal herken ik totaal niet. Geen last van :?:
 

Dennis79

Nieuw lid
13 aug 2011
10
0
Nou op het moment ben ik zover: namelijk dat een gastacker geen optie is, want ik denk dat ik er dan voor 150 euro aan gaspatronen erdoor knal op 1 werkdag. Zover heb ik ook geen accutacker kunnen vinden die zowel 15mm als 50mm of langere nieten kan schieten. Het is dus allemaal of en niet en.

Ik heb wel gezien dat ze van Makita diverse nageltackers hebben en dan zou je er een niettacker van Makita bij kunnen pakken voor je 15mm nieten.

Dus dan heb je 2 draadloze tackers in je steigerbak. Ook een verbetering, maar het kan beter.

The search continue's.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Op Amerikaanse fora lees ik vaak over CO2 systemen die ze gebruiken voor "punchlist" werk (kleine opleverlijstjes waarvoor ze dan geen compressor hoeven mee te sjouwen) Dit zijn dat kleine gasflessen met een drukregeling die je aan je riem kan hangen, en die je kan laten bijvullen waar ze ook cartridges voor airsoft pistolen vullen.
In jouw geval kan je dan eventueel voor een iets grotere fles gaan, omdattie niet aan je riem hoeft te hangen, maar gewoon op de steiger staat, maar dan kan je gewoon je bestaande tackers gebruiken met een korte slang.

Op de site van Prebena vond ik een vergelijkbaar systeem, maar als ik het goed begrijp werkt dat met gewone lucht, die onder behoorlijk grote druk in zo'n cilinder gepompt wordt met een speciale vulcompressor.
link

Ik weet alleen niet hoelang zo'n fles meegaat en wat de kosten zijn. (Ik kan me voorstellen dat dat prebena systeem best prijzig is, en dat dat CO2 systeem misschien ook niet geschikt is voor het intensievere werk)

/edit: Dat best prijzig was een beetje een understatement, heb net nog even gezocht naar prijzen van dat prebena spul... zo'n kistje met zo'n fles,gordel, regelaar en slang kost zo'n 473 € inclusief Btw bij 'n Duitse webshop, maar die compressor kwam daar op 3050 € inclusief btw.
 

WR1944

Oud hout
Ridgid maakt een compressor waarbij de compressor unit los genomen kan worden van de tanks. En dat voor ca. $250. Ridgid is een redelijk degelijk merk en de recensies zijn ook aardig lovend. Ik denk dat ik deze in de toekomst ga aanschaffen. In het voorjaar ga ik shingles op het dak aanbrengen en dan is een spijkerpistool handig. Bovendien staat het erg professioneel. :cool: :D
Ik weet alleen niet of dit type in Europa te koop is.
http://www.homedepot.com/Tools-Hardware ... ogId=10053
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.