Gereedschap opbergen

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Bij mij is het eigenlijk een steeds weer terugkerende ergenis kan ik ondertussen wel zeggen. Ik hang mijn gereedschappen zaosl schroevendraaiers, beitels en vijlen altijd op aan dergelijke zelfgemaakte plankjes:

CRCK_big.jpg


Nu is het echter zo dat ik al heel vaak heb meegemaakt dat ik bijvoorbeeld 6 nieuwe beitels heb, en een plankje maak met zeven gaten. Eentje extra voor eventuele uitbreiding. Maar elke keer kwamen er meer dan één nieuw exemplaar bij, met het resultaat dat ik gaten te kort heb. Een geheel nieuw plankje maken is ook zowat, los erbij timmeren staat slordig en het gereedschap dan maar niet ophangen is helemaal geen optie. Maar het laatste gebeurt vaak wel

Het is maar een kleinigheid natuurlijk, maar ik was benieuwd hoe jullie je gereedschappen opruimen. Of iemand misschien tips hoe dat "uitbreidingsprobleem' te omzeilen?
 

duinhout

Nieuw lid
28 nov 2011
3
0
Bij ons op de opleiding hebben ze een magnetische strip tegen de wand geplaatst. Daar 'plak' je je hele beitelset zo tegenaan. Eentje erbij, is alles een beetje opschuiven. Elke beitel past altijd en nooit geen getob meer dat de gaten niet passen bij nieuwe beitels.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
[album][/album]Ik heb een deel van mijn draaibeitels opgehangen aan steelklemmen voor tuingereedschap. de binnenkant/klemdeel is van rubber dus geen beschadigingen. Nadeel het zijn niet de goedkoopste klemmen. Zie bv deze site http://borstelwerken.nl/prax.htmof deze[urlhttp://www.easyfrezz.nl/overige-accessoires/92-steelklem.html][/url] ik heb een klem die op de laatste lijkt maar kan geen merk meer van vinden mocht iemand belangstelling hebben even een pb.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik heb een latje op twee klosjes tegen de muur geschroefd waar ik de beitels achter steek. Goedkoop en flexibel.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb een 2 latjes genomen van ongeveer 2m lang.
Hier heb ik gaten in geboord.
Een stuk rondhout genomen en in stukjes van gelijke lengte gezaagd.
De boel in elkaar gezet en aan de wand geschroefd.
Ik kan er een stuk of 30 beitels in kwijt.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Iedereen heeft zo zijn eigen manier. Ik gebruik zelf ook magnetische strippen. Deze mogelijkheid is al eens voorbij gekomen in een topic. Ook toen heb ik op een mogelijk probleem hierbij gewezen, namelijk roestvorming op de plaats waar je beitel of schaaf contact maakt met de strip. Door de strip te beplakken met dun doorzichtig plakband voorkom je dit euvel.

Ed
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik heb mijn beitels in een soort roltas. Al het losse gereedschap heb ik in een soort ladekar. Eigenlijk zijn het twee verschillende lademeubels die ik gestapeld heb. Zo heb ik als het nodig is een flexibele werkruimte.

Attached files
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
van een goedkoop stellingrek had ik een stuk hoekprofiel over ongeveer 1 m de bestaande gaten op maat geboord of sleufgaten van gemaakt en tegen mijn gereedschap rek aan geschroefd en voila, en indien nodig pas ik gaten aan of maak er nieuwe sleuven bij hier hangen schroevendraaiers beitels vijlen en raspen in
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.