Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Bovenfrees

Bovenfrees

Voor de onderkant :-)

Hoi allen

Ik wil een bovenfrees onder mijn werkbank maken, dus ik zoek een model welke aan kan blijven zonder de startknop ingedrukt te moeten houden. Ik zal het niet zo vaak gebruiken dus zoek een beetje redelijk merk Welke voor een leuk prijsje misschien op MKPlts te vinden is. Liefst een model wel 6 / 8 / 10 mm schachten lust

iemand een suggestie, of misschien wel een overbodig exemplaar.

Ik hoort het

Allemaal een fijn weekend toegewenst

MVG HF

Re: Bovenfrees

Zoek je een A of B merk?
    Indien B, dan is dit misschien een suggestie?

Indien A, dan zou deze kunnen? Is wel 12 keer zo duur en kan geen 6mm schacht aan.

Miischien zou je een indicatie kunnen geven van je budget?

vwb het aanhouden zonder de knop in te hoeven drukken, ik heb dat zelf opgelost door de aan/uitknop vast te zetten met een stukje ijzerdraad (aan/uitknop inbouwen in de freestafel).

een losse knop is eigenlijk handiger denk ik
    ben er nu zelf ook voor aan het kijken(gelukkig heb ik een broer+ vader die nogal wat van elektra kennen dus dat komt helemaal goed

Wauwwwwwww ik wist dat festtool duur was maar zo duur, nee ik zoek er echt een voor een paar tientjes hoor, een leuke 2 de hands, belangrijk vind ik dat hij 6-8-10 mm kan hebben, die startknop verzin ik wel een mechanische oplossing voor of ik heb nog een vriend die in de elektronica zit , misschien kan die de knop uitbouwen , zal eens gaan informeren . En misschien dat ik wel even voor optie 1 ga kijken, als de aanbieding nog geld

Bedankt voor de info hoor, wat is het toch handig al die mede forum klussers :-)

Fijn weekend allemaal

Grt HF

Ik heb sinds enige tijd een bovenfrees machientje van Makita 900 watt voor Euro 240,--.
    Deze is zeer handzaam en licht de schakelaar zet ik vast met een elastiek van een afgeknipt stuk binnenband van een fiets.
    Ik weet wel dat dat niet de bedoeling is maar ja tegenwoordig kan je de meeste machientjes niet meer kopen met een vergrendelbare schakelaar dit om de veiligheid te waarborgen.
    Mijn vorige machine was er een van Aldi maar die brande door.
    Over de Makita ben ik zeer tevreden al laat fijn afstelling te wensen over.

Simon

heb er zelf nu een van topcraft onder mijn tafel hangen
    prijs:40 euro
    leuk probeersel
    is het niets dan heb ik er ook niet veel geld aan verspild toch?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Waarom zou je in vredesnaam een bovenfrees willen hebben die 6-8-10 mm aankan? Pak er een die 8mm opname heeft, daar zijn zo'n beetje alle soorten en maten frezen wel in te vinden.
    Daarbij kom je bij een machine met 10mm opname meteen terecht in de zwaardere machines, die ga je ook niet voor een paar 10tjes vinden.

Wij hebben ook een Hornbach hier in de buurt en ik ga toch eens die McAllister proberen.
    Voor onder de freestafel lijkt me die niet verkeerd.

Waarom wil je een bovenfrees waar 10 mm in kan. Dit is geen maat die overal ligt. Koop een frees die 12mm heeft. Bij de meeste merken kan je dan spantangen voor 8mm en 1/2" er bij kopen. Wil je dan toch 6mm of 1/4" gebruiken koop je voor een paar euro een verloophuls 6-8. of 1/4-8
    Succes.

Zo ben ik weer.

Ja waarom die 10 mm, nou normaal zou ik daar ook niet voor kiezen, maar kreeg onlangs bij aankoop van een vandiktebank een kastje erbij waar hij opstond en die was gevuld met allemaal nieuwe frezen, en boren waaronder veel 10 mm spul. meld nog netjes dat zal er wel niet bijhoren maar mocht de hele handel meenemen voor niks

ja waar maak je dat nog mee :-) Vandaar, anders snap ik zelf ook dat 10 mm geen logische keus is.

Ik heb een Bosch 1500 ace op de kop getikt voor 60 euro, geen topapparaat maar voor wat ik er mee doe voldoende lijkt me . En nee daar gaat die 10 mm niet in grrrrrrrr maar ja komt tijd komt raad

Bedankt voor al jullie reacties

Forum Rechten