beenderlijm

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Hallo medeforumers,

Heb vandaag, op mijn werk, voor de allereerste keer " geplakt met de hamer ". Nu vroeg ik mij af waar je nog die echte buffellijm kan kopen in blokken ( tabletten )? Dus niet de variant in korrelvorm zoals je die bij o.a. AF kan kopen.

Hoop dat mijn vraag op de goede pagina staat.

mvg,

Bert
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Bert, waarom wil je per se blokken hebben ? Parels lijken mij makkelijker te doseren en lossen sneller op.
Ik heb de blokken/tabletten in ieder geval nog nooit te koop zien staan op het internet.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Coko,

De blokken beenderlijm zijn veel sterker dan de korrelvorm. De blokken bestaan vast en zeker ( heb ze onlangs verwerkt ). Foto's?

mvg,

Bert
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Heb 2 foto's in het foto album geplaatst, omdat ze te groot zijn om in mijn bericht te plaatsen. Ok ik geef het toe dat ik geen crack ben met de computer :D

mvg,

Bert
 

Ton Vinken

Nieuw lid
1 jul 2011
22
0
Wie zou mij uit kunnen leggen wat het verschil is tussen beenderlijm en gewone gelatine die je bij elke super kunt kopen. Gelatine is de zuiverste vorm die je kunt bedenken en wat er dus in beenderlijm zit zijn verontreinigingen volgens mij. Ik weet het niet en heb er geen ervaring mee maar zou het graag willen weten. Wellicht eens wat blokjes op elkaar lijmen en uitelkaar proberen te trekken alleen denk ik dat de lijmverbinding sterker is dan het hout.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Ton Vinken zei:
Wie zou mij uit kunnen leggen wat het verschil is tussen beenderlijm en gewone gelatine die je bij elke super kunt kopen. Gelatine is de zuiverste vorm die je kunt bedenken en wat er dus in beenderlijm zit zijn verontreinigingen volgens mij. Ik weet het niet en heb er geen ervaring mee maar zou het graag willen weten. Wellicht eens wat blokjes op elkaar lijmen en uitelkaar proberen te trekken alleen denk ik dat de lijmverbinding sterker is dan het hout.

Ton,

Aangezien niemand mij kan helpen bij het vinden van deze beenderlijm moet ik je het antwoord schuldig blijven. Een test zou uitsluitsel kunnen geven.

Heb ondertussen al enkele van deze tabletten lijm gekregen van een oude timmerman en zondag enkele testen mee gedaan. Eerste indruk, superlijm ( wel wat opwarmtijd ) maar ruikt zo lekker!

mvg,

Bert
 

Arthur v V

Nieuw lid
4 nov 2010
19
1
Waarom zou de vorm uitmaken? Parel en plakkaat is gewoon de stolvorm.
Als je parels hebt gebruikt en je giet wat je overhebt in een leeg bakje van de afhaalchinees, dan droogt het op als een plak.
Het is het zelfde spul. Voor gebruiksgemak is het idd handiger om parels te hebben. Een plak past niet in mijn lijmpotje.
Ik ken trouwens niet veel mensen die het lekker vinden ruiken ;-)
Ik vind het zelf ook wel lekker.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Arthur,

Blijft de vraag, waar kan je die tabletten vorm kopen? Ze moeten ( welliswaar vroeger ) zo te koop zijn geweest . Zie ook mijn foto in het foto album.

En met warme lijm werken blijft toch zo nostalgisch :)

mvg,

Bert
 

Arthur v V

Nieuw lid
4 nov 2010
19
1
je zou kunnen proberen bij een verfhandel die al lang bestaat en oude voorraad heeft. Soms hebben drogisten onverwachte voorraden. Verder een beetje googlen. Of je zou kunnen proberen uit te vinden wat de leverancier is van de korrels en vragen of er ook tabletten verkocht worden.
Succes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.