Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Karger draaibank

Karger draaibank

Hallo allemaal,
    Hier mijn nieuwe aankoop een oude Karger draaibank. Wil deze gaan gebruiken als Kopdraaibank. Moet wel een degelijk onderstel onder van hout of ijzer en moet nog uitvogelen hoe de drieklauw er evt afmoet. Ben vast begonnen met de oude meuk eraf te bikken dus daar ben ik wel even mee zoet, was zwart met rode letters.
    Zijn er leden die een karger bezitten? Alle adviezen,tips en trucs zijn welkom.
    Wordt vervolgd.
    Gr
    Ron

Attached files

Re: Karger draaibank

Hallo Ron

Mooie aankoop, volgens mij een metaaldraaibank. Wel een degelijk stuk Duits ijzer. Ben benieuw naar het vervolg. Zat er ook een motor bij? Jan Pranger heeft ook zo'n ombouw gedaan. moet je maar even op zoeken, hij heeft vast wel een paar goede tips voor je.

Hartelijke groet Hugo

Volgens mij is het ook een oude metaaldraaibank. Niks mis mee!

Hoi,
    Ja het is een metaaldraaibank en zit ook een motortje bij en draait nog ook moet even navragen wat de mogelijkheden zijn, misschien een motor met regelaar wel beter. Heb al contact met Jan hierover gehad en met onze woodworker van de maand Andre.
    Gr

Als jij je met adviseurs van DAT niveau omringt dan komt het helemaal goed.
    HG Hugo

Alles komt goed Hugo, Jan heeft ervaring met zo kopdraaier en Andre bouwt zijn eigen draaibanken vandaar, maar alle ideen en bevindingen van andere forumgangers zijn meer dan welkom
    Gr

En dat wonder der techniek staat te gloren op www.lathes.co.uk (pagina 6 type DP3).
    Eigelijk moet je hem restaureren en dan achter plexiglas tentoonstellen, want die houtneuten zitten natuurlijk overal aan. Mooie aankoop Ron.
    vr.gr. Jan Pranger.

Heey Ron

Wauw dat ziet er goed uit joh, een mooie aankoop. Kom hem eerdaags eens bewonderen in je draaihol :-)

Grt Sjaak

Hoi Sjaak,
    Niet te lang wachten dan want het project is ter ziele, kost een vermogen allemaal om dit om te bouwen.
    Dus hij gaat weer de deur uit.
    Gr

wat moet er allemaal aan gebeuren dan?

Forum Rechten