Chuck op draaibank

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hoi Allemaal

Ik heb een draaibank merk onbekend, maar wel een fijn apparaat, de enige 2 namen die ik ergens tegenkom op de center is puko en bokko whatever :)

maar ik wil hier graag een chuck op monteren, voor ik naar de metaaldraaier ga denk ga ik even kijken of er meer mensen zijn die dit probleem hadden cq kennen.

Od de draaibank zelf zit namelijk geen schroefdraad maar een ronde plaar met drie openingen, waar mijn alluminium schijf normalerwijze op gemonteerd zit, bestaat er een verloop of iets dergelijks misschien.

IK voeg foto s bij en hoor graag van jullie

ow trouwens kan maar 1 foto bijvoegen of mis ik iets ?

MVG HF

Attached files
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
herbieferbie zei:
ow trouwens kan maar 1 foto bijvoegen of mis ik iets ?

Je kan meerdere foto's toevoegen,
1: Klik op de tab 'Bijlage toevoegen'
2: klik op 'Bestand kiezen'
3: selecteer een bestand en klik op 'Bestand toevoegen'
4: ga terug naar 1: voor het volgende bestand.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Herbie, het is in zoverre duidelijk dat ik geen schroefdraad zie waarop je een chuck kunt draaien. Dat zal wel op de as moeten en wel een M33 draad omdat alle gangbare chucks daarop gebaseerd zijn.
Op de foto's zie je een as met schroefdraad. En het eindresultaat met chuck gemonteerd op de zwarte kopdraaibank. Er hoort ook een ring op gelast te worden waar de chuck tegenaan gedraaid wordt. Na het lassen afdraaien om trillingen en geslinger te voorkomen.
Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.
vr.gr. Jan Pranger.

Attached files
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Bedankt Jan voor de foto s alweer wat duidelijkheid. En Timmertje, ja de center kan uit de alu plaat gedraaid, dit is ong M20 heel fijn draad. Ik heb zitten denken om een verloop te laten draaien naar M33 alleen zit ik dan wel altijd met die alu plaat natuurlijk

Bedankt voor jullie reacties ......... HF
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.