Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Chuck op draaibank

Chuck op draaibank

Hoi Allemaal

Ik heb een draaibank merk onbekend, maar wel een fijn apparaat, de enige 2 namen die ik ergens tegenkom op de center is puko en bokko whatever :-)

maar ik wil hier graag een chuck op monteren, voor ik naar de metaaldraaier ga denk ga ik even kijken of er meer mensen zijn die dit probleem hadden cq kennen.

Od de draaibank zelf zit namelijk geen schroefdraad maar een ronde plaar met drie openingen, waar mijn alluminium schijf normalerwijze op gemonteerd zit, bestaat er een verloop of iets dergelijks misschien.

IK voeg foto s bij en hoor graag van jullie

ow trouwens kan maar 1 foto bijvoegen of mis ik iets ?

MVG HF

Attached files

Re: Chuck op draaibank

Herbie, graag een paar foto's van de draaibank, want hier valt niets aan te ontdekken.
    vr.gr. Jan Pranger.

De machine is waarschijnlijk een BOKO
    Gr

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herbieferbie
    ow trouwens kan maar 1 foto bijvoegen of mis ik iets ?
    Je kan meerdere foto's toevoegen,
    1: Klik op de tab 'Bijlage toevoegen'
    2: klik op 'Bestand kiezen'
    3: selecteer een bestand en klik op 'Bestand toevoegen'
    4: ga terug naar 1: voor het volgende bestand.

Zo ik heb even wat fotos bijgeplaatst , hopelijk wat duidelijker.

MVG HF

Herbie, het is in zoverre duidelijk dat ik geen schroefdraad zie waarop je een chuck kunt draaien. Dat zal wel op de as moeten en wel een M33 draad omdat alle gangbare chucks daarop gebaseerd zijn.
    Op de foto's zie je een as met schroefdraad. En het eindresultaat met chuck gemonteerd op de zwarte kopdraaibank. Er hoort ook een ring op gelast te worden waar de chuck tegenaan gedraaid wordt. Na het lassen afdraaien om trillingen en geslinger te voorkomen.
    Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.
    vr.gr. Jan Pranger.

Attached files

Bedankt Jan voor de foto s alweer wat duidelijkheid. En Timmertje, ja de center kan uit de alu plaat gedraaid, dit is ong M20 heel fijn draad. Ik heb zitten denken om een verloop te laten draaien naar M33 alleen zit ik dan wel altijd met die alu plaat natuurlijk

Bedankt voor jullie reacties ......... HF

M20 draad?
    is de draad ongeveer 20mm in doorsnede?
    wat dan zal het een Engelse maat zijn(3/4 inch

Ja als ik de diameter opmeet kom ik aan de 20 mm idd

Grt Sjaak

voor als je het nog niet wist, het merk van dat draaibankje is HUVEMA. ik had er eerst ook zo een.

Forum Rechten