Houtboren

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Zijn deze boren een aanrader voor 24€ of is het maar gewoon?

bosch boor
drie-puntige "industriële kwaliteit" blauw

10x sneller dan conventionele platte
2zylvz8.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Als ik even snel naar het model speedboor kijk zitten er volgens mij voordelen en nadelen aan. Er zitten mooie voorsnijders op de boor maar deze zijn niet zo makkelijk te slijpen. Ook de schroefpunt heeft als voordeel of nadeel dat hij zich in het hout trekt. Prima als het gat er volledig doorheen moet. Lastig als je op tijd moet stoppen. Soms is het zoals J.C. zegt elk nadeel heb zijn voordeel.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Een ander nadeel van die schroefdraad op de punt is dat het hout soms wil splijten. De schroefdraad drukt het hout uit elkaar, ipv van het weg te snijden zoals bij een normale speedboor.

Die ervaring heb ik tenminste wel gehad bij slangenboren in de booromslag.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
De snelheid van boren hangt ook af van je boormachine. Een kleine accumachine die traag draait, of een machine op 220 volt met flink wat vermogen gaat veel verschil maken. Als je met deze boren snel wil boren, zal het met een 220 machine moeten gebeuren.

Mathieu
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.