Hoe console aan muur bevestigen

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Hallo,

Ik mijn living wil ik twee planken ophangen aan de muur met afmeting 70cm x 20cm x 4cm.
De planken zullen dienen om kleine kamerplantjes, foto kaders en dergelijke op te zetten.
Het idee is om de planken onzichtbaar vast te maken aan de muur dmv pen en gat. Ik zou deze verbinding kunnen lijmen maar ik denk het niet te doen zodat ik laten de planken gemakkelijk kan verwijderen bij schilderwerken en dergelijke.

Als houtsoort denk ik voor Noord-Amerikaanse Esdoorn te gaan. Ik ga waarschijnlijk twee planken aan elkaar moeten verbinden. Dit moet ik nog verder uitzoeken.

Hieronder een schets van de situatie.



Wat denken jullie van deze aanpak. Kan het anders/beter?

Mvg,
Bert
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Het idee, war ze bij IKEA ook mee werken, moet ook wel zelf te maken zijn, en dan steviger!
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik zou inderdaad voor de Ikea methode gaan.
Waarschijnlijk is het zelfst het goedkoopst om gewoon een Lackplank te halen bij de Ikea, de beugel eruit te halen en zelf planken maken die over die beugel kunnen schuiven. Kan je de kartonnen plank van ikea in de kliko schuiven ;) .
 

rich@rd

Nieuw lid
30 aug 2011
5
0
Ik heb zoiets wel eens gedaan door houtdraadbouten in de muur de boren (met pluggen natuurlijk).
Hier heb ik de koppen afgezaagd en de uiteinden tegen de balk/plank te drukken.
Op de plek van de markering heb ik gaten geboord net iets leiner dan de stok van de houtdraadbout.

Nu kun je de console over de uiteinden schuiven en klaar.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Kijk HIER eens.Onderaan de bladzijde staat er een die voor jouw geval geschikt zou zijn. Type LD C.
Bij google onzichtbare plankdragers intoetsen en afbeeldingen laten zien laat ook nogal wat mogelijkheden zien.

Gr Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.