Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Hoe console aan muur bevestigen

Hallo,

Ik mijn living wil ik twee planken ophangen aan de muur met afmeting 70cm x 20cm x 4cm.
    De planken zullen dienen om kleine kamerplantjes, foto kaders en dergelijke op te zetten.
    Het idee is om de planken onzichtbaar vast te maken aan de muur dmv pen en gat. Ik zou deze verbinding kunnen lijmen maar ik denk het niet te doen zodat ik laten de planken gemakkelijk kan verwijderen bij schilderwerken en dergelijke.

Als houtsoort denk ik voor Noord-Amerikaanse Esdoorn te gaan. Ik ga waarschijnlijk twee planken aan elkaar moeten verbinden. Dit moet ik nog verder uitzoeken.

Hieronder een schets van de situatie.

Wat denken jullie van deze aanpak. Kan het anders/beter?

Mvg,
    Bert

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: Hoe console aan muur bevestigen

De search al eens geprobeerd?
    De diverse mogelijkheden van onzichtbare montage zijn namelijk al vele malen de revu gepasseerd.

ik zit aan keilbouten te denken alleen moet je dan even kijken hoe je ze vast kunt draaien

Het idee, war ze bij IKEA ook mee werken, moet ook wel zelf te maken zijn, en dan steviger!

Ik zou inderdaad voor de Ikea methode gaan.
    Waarschijnlijk is het zelfst het goedkoopst om gewoon een Lackplank te halen bij de Ikea, de beugel eruit te halen en zelf planken maken die over die beugel kunnen schuiven. Kan je de kartonnen plank van ikea in de kliko schuiven .

Ik heb zoiets wel eens gedaan door houtdraadbouten in de muur de boren (met pluggen natuurlijk).
    Hier heb ik de koppen afgezaagd en de uiteinden tegen de balk/plank te drukken.
    Op de plek van de markering heb ik gaten geboord net iets leiner dan de stok van de houtdraadbout.

Nu kun je de console over de uiteinden schuiven en klaar.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Kijk HIER eens.Onderaan de bladzijde staat er een die voor jouw geval geschikt zou zijn. Type LD C.
    Bij google onzichtbare plankdragers intoetsen en afbeeldingen laten zien laat ook nogal wat mogelijkheden zien.

Gr Ed

Forum Rechten