Een paar leuke links

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Tijdens het browsen tijdens de pauze op mijn werk kwam ik de volgende sites tegen, misschien interessant voor de handgereedschap liefhebbers:

Hier een link naar een oud boek over het maken van gereedschap waaronder veel verschillende soorten schaven, markeer gereedschap, boogzaag en nog veel meer. Het boek is in PDF formaat, ingescanned in helaas niet al te beste kwaliteit maar goed leesbaar. (klik op het bovenste boek: How to make woodwork tools).




Onderin dezelfde pagina nog een boek uit 1917 over houtverbindingen. Hierin worden zeer veel soorten verbindingen beschreven, niet zozeer hoe je ze kan maken, maar meer de eigenschappen.

Hier een link naar een website van een Amerikaans houtbewerker die een flink aantal video's heeft gemaakt met tips en technieken, erg leuk en leerzaam, met name voor beginners (zoals ik ;)). Klik op 'Podcast' en daarna op één van de foto's om een lijst met video's te zien.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.