Verlanglijstjes.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

De maand december staat weer voor de deur. Sinterklaas is net aangekomen met zijn stoomboot en ik heb goede hoop dat er ook iets voor mij op die stoomboot meegekomen is. Ik weet niet hoe Piet een mooie Hammer lintzaag in die zak krijgt maar dat is hun logistieke uitdaging. Een 2 weken later komt die andere bebaarde man langs in zijn slee.

Ik zat me eens af te vragen wat jullie eigenlijk op de verlanglijstjes hebben staan.

Onderstaande zou ik wel erg prettig vinden.....Volgens mij ben ik relatief "braaf"geweest......

*Arbortech 50mm schijf
*Bessey corpusklem 600mm
*willekeurig mooi hout in elke willekeurige afmeting
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Wil jij dit jaar voor Sinterklaas spelen Rick? Dan bij deze mijn lijstje :)

- Lie Nielsen No. 7 schaaf
- Lie Nielsen beitelset
- DMT Dia-Flat lapping plate

Laat ik het hier maar even bij houden. Wordt al duur genoeg voor je :)
 

urbaan

Nieuw lid
30 okt 2011
9
0
Zwarte piet was bij mij vrijdag al langs geweest. Geweldig dat hout uitpakken! Danku Zwarte piet Rick!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Ironmike : ik heb inderdaad een baard maar niet zo'n mooie rode hoed helaas..... Mooi lijstje!!

@urbaan : had de Piet daarna een zere rug ?
 

WR1944

Oud hout
Waarschijnlijk omdat ik in dezelfde leeftijdsklasse als Sinterklaas zit ben ik gestopt met verlanglijstjes maken. Maar wensen genoeg, alleen noem ik dat middellange en lange termijn planning.
Dat wordt dan een bandschuur en schuurschijf combinatie, een vandikte bankje, een lintzaag en een "echte" werkbank. Van de laatste heb ik de poten al in huis. Verder nog een #6 of #7 schaaf, een ploeg/groefschaaf en een grondschaaf (ook horletoet genaamd).
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
- Tegoedbon voor houtbewerking- of meubelmaakcursus in Zuid-West Nederland/Noord-West België, hoewel ik nog geen aanbod in deze omgeving heb kunnen vinden. )Misschien dat de Sint met zijn enorme achterban van Pieten dat wel kan.)
- Een beetje meer talent ;)
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Van de jaar uit eigen zak wenge gekocht om binnen een 10 tal jaar men eettafel van te maken :). Volgend jaar teak kopen ( echte, geen plantage ). Of met wat geluk op 6 december een mooie kuub teak in men schoen :)?
 

urbaan

Nieuw lid
30 okt 2011
9
0
rickkoorman zei:
@Ironmike : ik heb inderdaad een baard maar niet zo'n mooie rode hoed helaas..... Mooi lijstje!!

@urbaan : had de Piet daarna een zere rug ?


Ja de Piet had een zere rug, maar het heeft zeker geloond! Sinterklaas mag wel vaker langs komen, perfect ingepakt en geweldig "spaans" hout :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Nou, gisteren is die vriendelijke man met dat witte paard in Zwolle geweest. Ik kan binnenkort lekker aan de slag met mijn arbortech-schijfjes !!!
 

don

Nieuw lid
14 okt 2011
18
0
www.donsars.com
Hier is hij ook geweest en in mijn maatje 47 vond ik een kruisstaal om straks mijn zwaluwstaarten netjes te kunnen aftekenen.

05N3321L.jpg


Helaas met de kerst nog geen zwaluwstaartzaag maar een extra externe harddisk voor de opslag van mijn foto's. Geen overbodige luxe, ik heb er al een paar maar het gaat hard tegenwoordig met die grote bestanden.
Daarnaast crashte de harddisk van mijn vriendin vorige maand en die is een jaar aan foto's verloren.
Raden wat zij krijgt voor de kerst.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ook is de Sint in Ridderkerk geweest. Ik denk dat het al HEEL LANG in de zak zat want ze zijn niet nieuw :lol: :lol: . Een Stanley 7 en een Anchor 5 C

Hoe de Sint dat nu wist :?: :?: :?: maar ik ben er heel blij mee.

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
don zei:
Hier is hij ook geweest en in mijn maatje 47 vond ik een kruisstaal om straks mijn zwaluwstaarten netjes te kunnen aftekenen.

05N3321L.jpg


Helaas met de kerst nog geen zwaluwstaartzaag maar een extra externe harddisk voor de opslag van mijn foto's. Geen overbodige luxe, ik heb er al een paar maar het gaat hard tegenwoordig met die grote bestanden.
Daarnaast crashte de harddisk van mijn vriendin vorige maand en die is een jaar aan foto's verloren.
Raden wat zij krijgt voor de kerst.

Er zijn wel bedrijven die nog data van kapotte harde schijven kunnen halen. Als er zeer bijzondere foto's op staan, misschien de moeite waard.

jaap
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
@Don,

Je moet op internet eens zoeken naar het programma RECUVA.
Dat is een gratis programma en daarmee kun je nog bestand van je harde schijf (zelfs gewiste bestanden) terughalen. Werkt super!
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Mmm een zaagtafel staat al erg lang erg hoog op het lijstje.
Heb er zelfs een heel jaar geen kattekwaad voor uitgehaald, maar helaas
ik denk dat Sint geen zin had om zo'n apparaat naar de 4e verdieping te tillen.

De kerstman zal ok wel te oud zijn voor zulk tilwerk, dus blijft er denk ik nog maar 1 optie over...

Maar een digitale hoekmeter vind ik ook erg leuk om te ontvangen :)
 

WR1944

Oud hout
Creatief_Met_Hout zei:
Heb er zelfs een heel jaar geen kattekwaad voor uitgehaald, maar helaas
ik denk dat Sint geen zin had om zo'n apparaat naar de 4e verdieping te tillen.

Als ik goed ben ingelicht dan wordt de schoorsteen gebruikt voor het verticale transport en niet de trap. Dus geef de moed niet op, al zal het nu wel te laat zijn voor dit jaar. :D

Omdat de commercials hier al vroegtijdig op de Kerstmis waren gericht is dit jaat het Sinterklaasgevoel totaal niet bij mij aanwezig geweest. :mrgreen:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.