Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Verlanglijstjes.....

Forummers,

De maand december staat weer voor de deur. Sinterklaas is net aangekomen met zijn stoomboot en ik heb goede hoop dat er ook iets voor mij op die stoomboot meegekomen is. Ik weet niet hoe Piet een mooie Hammer lintzaag in die zak krijgt maar dat is hun logistieke uitdaging. Een 2 weken later komt die andere bebaarde man langs in zijn slee.

Ik zat me eens af te vragen wat jullie eigenlijk op de verlanglijstjes hebben staan.

Onderstaande zou ik wel erg prettig vinden.....Volgens mij ben ik relatief "braaf"geweest......

*Arbortech 50mm schijf
    *Bessey corpusklem 600mm
    *willekeurig mooi hout in elke willekeurige afmeting

Re: Verlanglijstjes.....

Wil jij dit jaar voor Sinterklaas spelen Rick? Dan bij deze mijn lijstje

- Lie Nielsen No. 7 schaaf
    - Lie Nielsen beitelset
    - DMT Dia-Flat lapping plate

Laat ik het hier maar even bij houden. Wordt al duur genoeg voor je

Zwarte piet was bij mij vrijdag al langs geweest. Geweldig dat hout uitpakken! Danku Zwarte piet Rick!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Ironmike : ik heb inderdaad een baard maar niet zo'n mooie rode hoed helaas..... Mooi lijstje!!

@urbaan : had de Piet daarna een zere rug ?

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Waarschijnlijk omdat ik in dezelfde leeftijdsklasse als Sinterklaas zit ben ik gestopt met verlanglijstjes maken. Maar wensen genoeg, alleen noem ik dat middellange en lange termijn planning.
    Dat wordt dan een bandschuur en schuurschijf combinatie, een vandikte bankje, een lintzaag en een "echte" werkbank. Van de laatste heb ik de poten al in huis. Verder nog een #6 of #7 schaaf, een ploeg/groefschaaf en een grondschaaf (ook horletoet genaamd).

ik zou graag een goede slijpmachine willen hebben met een edelkorund steentje erop
    en verder ben ik nog aan het sparen voor een paar nieuwe beitels

- Tegoedbon voor houtbewerking- of meubelmaakcursus in Zuid-West Nederland/Noord-West België, hoewel ik nog geen aanbod in deze omgeving heb kunnen vinden. )Misschien dat de Sint met zijn enorme achterban van Pieten dat wel kan.)
    - Een beetje meer talent

En tijd. Ik wil heel veel tijd.

tja jullie slechts kleine dingen wil in mijn boek, wil ik graag fron Zwarte Piet en de Kerstman is een dak voor mijn werkplaats / studio, slechts 210m2 van sandwichpaneel en als hij genoeg ruimte op zijn slee een brede band zand, zoals de een van Axminster.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009

Van de jaar uit eigen zak wenge gekocht om binnen een 10 tal jaar men eettafel van te maken . Volgend jaar teak kopen ( echte, geen plantage ). Of met wat geluk op 6 december een mooie kuub teak in men schoen ?

Forum Rechten