Oud (gebruikt) iepenhout waar te koop?

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Mijn vrouw wil graag een riviera maison chateau belvedere tafel hebben. Die kost zo ongeveer 1300 euro's omdat alles van riviera maison duur is.

Die tafel is niet zo heel ingewikkeld te maken dus das evt een leuk project. Om de juiste uitstraling te krijgen is echter wel belangrijk dat je kunt beschikken over oud en doorleefd iepenhout. (zie foto)

Wie weet waar eventueel dit soort hout te koop is?

Attached files
 

Piet-G

Nieuw lid
17 jun 2010
5
0
Ik ben bang dat je niet snel oud en doorleeft iepenhout te koop kunt vinden.
Om de eenvoudige reden dat iepenhout als het ergens langere tijd stil ligt/staat er bijzonder snel houtworm in komt.
Maar nieuw iepenhout is verkrijgbaar bij Jaap van Leersum. http://www.inlands-hout.nl/
 

burijn

Actieve deelnemer
8 dec 2010
53
0
Je kunt natuurlijk bij een kringloopwinkel een oude tafel zoeken en die als donor gebruiken.
Vaak nog goedkoop ook :D
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Toen ik mijn huis 10 jaar geleden kocht, lag er op een zolder een hele voorraad hout. Daar zaten ook verschillende stukken iep tussen. Maar ze zijn net zoals de rest van het hout in de kachel beland. Alle stukken waren volledig aangetast door de houtworm. De treden van de trap zelfde verhaal. De trap zit er nog in, maar de gaatjes zijn talrijk. Het zal dus een moeilijke zoektocht worden.
Maar is oude eik geen optie? Sloophout van oude constructies of schrijnwerk. Het heeft ook een heel ander uitzicht dan nieuw hout.

Mathieu
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Hoi ja, sloophout is zeker wel een optie, de tafel op de foto is ook gemaakt van hergebruikt hout. ik heb inmiddels wel een adres waar ik verouderd nieuwe Iepen kan kopen maar juist de gebruikssporen en de imperfecties maken de tafel uniek.

Ik zal eens kijken of ik ergens aan mooi gebruikt hout kan komen bij een sloop of zo.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Als je een oude eiken vloer kunt uithalen, heb je ook mooie planken met gebruikssporen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.