Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

knapp combinatieachine

Wie heeft er ervaring met een knapp combimachine, is dit een betere aankoop dan een felder wat betreft bedieningsgemak, degelijkheid, algemeen gebruik?

Athanor
    Guest

Re: knapp combinatieachine

Ik heb geen ervaring met de Knapp, ben in bezit van de Robland LX31. Wat ik uit discussies van het Robland forum opmaak en in enkele testverslagen heb gezien, behoort deze machine tot de "top of the bill". Vooral wat degelijkheid stabiliteit en kwaliteit betreft. Wat het gemak en instellingen betreft kan ik er niks over zeggen Het is geloof ik wel zo'n beetje het duurste wat er is te krijgen.

Fons

het is gewoon knapp als je het kan betalen dus :?:

Athanor
    Guest

Precies! zo zit dat!

Ik kan een Knapp combimachine van 10 jaar oud kopen, deze ziet er inderdaad heel degelijk uit. Maar ik had nog nooit van het merk gehoord en weet dus ook niet of deze vergelijkbaar is met een felder. Ik was eigenlijk van plan een nieuwe Robland te kopen maar nu ik de Knapp heb gezien ben ik aan het twijfelen gebracht, wie kan me advies geven?

als je zo'n machine tweedehands kan kopen zou ik dat zeker overwegen zulke machines zijn kwalitatief zeer goed en worden meestal gekocht door mensen die er zuinig op zijn

als ik zou moeten tussen een goede tweedehands felder of een nieuwe robland, dan ging ik voor de felder,, ik ken de knapp dus ook niet

Athanor
    Guest

Ik ga volledig met je redenatie mee, Houtmannetje. Wist je overogens dat Knapp inmiddels in de Roblandgroep als dochterbedrijf is opgenomen? Ik bezit een Robland, maar ben niet echt tevreden over de nauwkeurigheid en repeteerbaarheid van de instellingen. Als ik nu weer kon kiezen spaarde ik nog even door voor minimaal een Hammer-machine.

Maar, Nol, als ik nu met mijn huidige kennis moest kiezen tussen een tweedehands Knapp en een nieuwe Robland, ging ik voor de Knapp. Zelfs als er enig poetswerk aan te pas zou komen om hem op orde te krijgen. Er is in FWW al eens een vergelijking tussen de verschillende machines gemaakt en deze kwam er net zo goed of zelfs beter uit dan de Felder. Op deze link kun je nog wat commentaar zien (niet het hele rapport, dat kan ik niet benaderen). http://www.taunton.com/finewoodworki...t.aspx?id=5749

Je zou (met Google) eens op de Roblandgroep op Yahoo kunnen zoeken naar de Knapp. Daar hebben Robland eigenaren al eens verschillende vergelijkingen en commentaren gemaakt.

Fons

ik ben begonnen met een robland 220 machine eigenlijk gelijk overgestapt naar een krachtmachine
    ook van robland

toen ben ik van mijn garage naar een werkplaats gegaan en moest gaan kiezen of een felder combinatie nieuw of losse machines tweedehands,, ik ben toen voor het laatste gegaan

ik heb toen een vlakvandiktebank (italiaans) gekocht en een altendorf f45 van en jaar oud met een rolwagen van 3000mm een 2500 was toen standaard
    tevens heb ik toen een vierzaks afzuiginstallatie erbij gekocht alles met een vaste aansluiting
    een freesbank heb ik nooit echt nodig gehad

en nu heb ik alleen maar electrisch handgereedschap en het gaat ook,,, zo ben ik trouwens ook begonnen voor ik de robland kocht

ik mis natuurlijk wel het gemak van een vaste zaagtafel,, maar het gaat echt wel zonder

Bedankt, na al deze positieve reacties over de knapp machine ga vandaag nog maar eens kijken naar de knapp. Uit jullie reacties begrijp ik dat dit zeker een met felder vergelijkbare machine is. Het is trouwens geen 5-voudige machine maar een zaag/frees combi met loopwagen van 2-meter, toch zo gemaakt dat je er wel platen van 2.40m op kunt zagen. Overigens zit er een freesaanvoerapp. en pennenslede bij. De machine moet zo rond de 3500 euro kosten, lijkt me reële prijs.

Athanor
    Guest

Via onderstaande link kun je een testverslag van een Knapp vlak-vandiktebank vinden. Geeft nog een indruk van de manier waarop de algemene kwaliteit van het merk wordt gewaardeerd.http://www.woodworkersinstitute.com/page.asp?p=657

Fons

Forum Rechten