nostalgisch badmeubel

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Nou nadat ik al jullie projecten heb bewonderd
dacht ik zal mijn badmeubel ook maar eens hier plaatsen ;)
gemaakt van watervaste mulitplex (helaas vergeten foto's temaken toen ik nog bezig ermee was, naja heb dit forum eigelijk ook telaat ondekt :( )
Maar voor mijn 1e meubel dacht ik dat het wel mooi geworden is.
mijn hout ervaring kwam voor dit niet verder dan wat subwoofer kisten en car hifi inbouwen met mdf

Attached files
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Nou mike, welkom hier dan en complimenten voor je eerste echte meubel. Zo te zien een talentje ondekt
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
dank jullie

is idd composiet steen deze soort geperste steen kan meer hebben als hardsteen
Verder heb ik daar toen een papagaaaienbek aan laten frezen.

volgende wat ik er nog bij moet maken is een bijpassende spiegelkast
 

WR1944

Oud hout
Scheppie zei:
Technisch gezien kan dit niet:

Verder heb ik daar toen een papagaaaienbek aan laten frezen.

Ik denk dat je hem eraf hebt laten frezen :)

Dat is een kwestie van interpretatie. Materiaal ergens aanfrezen kan inderdaad niet maar een profiel ergens aan frezen lijkt me niet zo onmogelijk. ;)

Maar het badmeubel ziet er gelikt uit. Heb je uit nostalgie-overwegingen voor dit type scharnier gekozen in plaats van onzichtbare scharnieren?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ja ik vind het ook netjes hoor, zeker voor een eerste grote project. Ik ben nu ook met multiplex bezig om kastjes te maken, en het lijkt zo simpel maar in de praktijk is het nog best listig.

Waar heb jij dat composietvandaan? Hetzelfde spul wil ik graag in mijn keuken gaan gebruiken.
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
Seek zei:
Ja ik vind het ook netjes hoor, zeker voor een eerste grote project. Ik ben nu ook met multiplex bezig om kastjes te maken, en het lijkt zo simpel maar in de praktijk is het nog best listig.

Waar heb jij dat composietvandaan? Hetzelfde spul wil ik graag in mijn keuken gaan gebruiken.

dank jullie voor de complementen :D :oops:

idd lijkt simpel maar als je dan eens ga bedenken hmm hoe moet dit en dat etc maar dat is met alles denk ik zo

de composiet steen of hardsteen graniet net wat je wilt bestel ik altijd direkt in belgie.
schijnt daar goedkoper tewezen als in nederland. maar ik woon dan ook redelijk dicht aan de grens
 

smallie

Actieve deelnemer
30 sep 2010
30
0
Leuk kastje,

Maar toch even een vraagje. :?:
Hoe heb je de deurtjes gemaakt? en van welk materiaal?

Groeten,

Smallie
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
ook van multie plex zelfde als de rest
9 mm en daarop de rand van 9 mm buislijm gelijmd
 

smallie

Actieve deelnemer
30 sep 2010
30
0
De rand in verstek gezaagd en erop geplakt?
Hoe krijg je het profieltje en de kopse kanten dan strak?
Normaal is dat met multiplex niet zo mooi strak.
En is de plint onderlangs ook van multiplex?

Ik vraag dit omfat het een mooie oplossing is om kastdeurtjes te maken als je wat wil proberen en geen profiel-contraprofielfreesje hebt.
 

MIKE

Actieve deelnemer
13 mrt 2011
39
0
smallie zei:
De rand in verstek gezaagd en erop geplakt?
Hoe krijg je het profieltje en de kopse kanten dan strak?
Normaal is dat met multiplex niet zo mooi strak.
En is de plint onderlangs ook van multiplex?

Ik vraag dit omfat het een mooie oplossing is om kastdeurtjes te maken als je wat wil proberen en geen profiel-contraprofielfreesje hebt.


die laaste heb ik dus wel anders zal het idd niet lukken zo
of idd met verstek zagen had het ook gekunt.
de plint is idd ook multieplex
maar ik heb wel paint prime multiplex gebruikt die vrij duur was maar zoals je ziet idd wel goed massief is

Als ik tzt aan de spiegelkast begin zal ik eens meer fotos maken
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
Dit is precies wat ik mooi vind qua deurtjes en lades! Je ziet het zelden nog tegenwoordig. Het is best lastig om de naden gelijk te houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.